YNGRES: HELE 10 DALA-LAG DELTOK PÅ GJØVIKRUNDEN

Brumunddal stilte med fire lag i klassen G/J 7.

Lørdag ble sesongens andre minirunde avholdt, hvor Gjøvik IBK var vertskap i flotte Campus Arena.

Hele 32 lag var påmeldt til lørdagens minirunde i klassene G/J7 – 9 og 11, med representanter fra klubbene Raufoss IL, Gjøvik IBK, Lillehammer IBK, Myklagaard IBK, Nes SK, Ottestad IL, Stange SK og Brumunddal.
Søndag avholdes rundespill for G/J13 i Hernesahallen, Elverum.

Dala hadde rekord høye 10 lag med på forrige runde på Hamar. Denne helga toppes det igjen, hvor hele 11 lag deltar over de to dagene. Det er en stor yngresbølge som slår innover Brumunddal denne sesongen, som er meget gledelig å følge med på. Med så mange lag kreves også et stort støtte apparat, og her er Brumunddal prisgitt flinke foreldre og foresatte som stiller opp for våre lag som trenere, lagledere og heia gjeng!

Klubben stilte igjen, som eneste klubb, med rent jentelag i klassen G/J 7. Jentene er på fremmarsj, og dette viser at vi også kan få opp jentelag i Innlandet. Så får vi håpe flere klubber kommer etter.

Jentebølge i Brumunddal: Foran fra venstre, Lea, Mira og Helle. Bak fra venstre, Pernille, Erle, Maja og Henriette

Det ble en utrolig morsom dag, med masse iver og glede.
Takk til Gjøvik IBK for et godt arrangement. Neste runde avholdes hos Nes i januar.