JENTESATSNING 18. & 19. MARS

Jenteløftet

Innlandet Bandyregion og Brumunddal IBK tar jenteløftet på alvor!

Der seksjonsstyret og NBF snakker om jenteløft velger IBR og Brumunddal IBK å sette handling bak ord. Helga 18. og 19.mars inviteres det til jentesamling og kamper kun forbeholdt jenter. Vi inviterer også samtidig jenter i OABR som ønsker noe ekstra i en ellers hektisk treningshverdag.

Lørdag 18.mars samles over rundt 50 jenter i alderen 11- 15 år i Fagerlundhallen under ledelse av U19 landslagssjef Magnus Skulstad og aktuelle spillere for dagens U19 tropp som har ambisjoner om VM i Finland i 2024. Av disse jentene er det også gøy å gratulere flere av jentene med seriegull i Elite dame for Tunet IBK samt sluttspillplass for Sveiva. Begge disse klubbene skal for øvrig møte hverandre i årets semifinaler i sluttspillet. Kompetanse på innebandybanen skal det i hvert fall ikke mangle denne dagen.

Landslagstrener for U19 kvinner er en av flere kyndige instruktører lørdag.

Kiosken driftes hele helgen av foresatte til vårt eget J11 lag som lover varm kaffe, nystekte vafler og nytrukne pølser hele helgen.

• Kl. 09.15: Hallen åpner, registrering ved oppmøte
  • Kl. 10.00: Velkommen, fellessamling
  • Kl. 10.15: Økt 1 – «Stasjonsarbeid individuelle ferdigheter»
  • Kl. 11.00: Pause
  • Kl. 11.15: Økt 2 – «Forsvar og angrep, omstilling»
  • Kl. 12.00: Lunsj – det serveres lunsj til alle deltagere
  • Kl. 13.00: Økt 3 – «Forsvar og angrep, omstillings» fortsetter
  • Kl. 13.45: Pause
  • Kl. 14.00: Spill på småbaner
  • Kl. 15.45: Felles avslutning for dagen

*Brumunddal IBK stiller med ÅPEN KIOSK hele dagen

Søndag 19.mars er det klart for hjemmekamper for vårt eget jentelag. Inneværende sesong har jentene reist inn til ulike haller i OABR for å mønstre i J11 Aktivitetsseriespill. Det er nå veldig gledelig at både Tunet og Nittedal ønsker å komme oppover for å møte oss på vår hjemmebane. Ekstra hyggelig i egen Region er det også at Lillehammer kommer nedover med sitt eget rene jentelag for å kjenne litt på pulsen denne dagen. Alle fire lag møter hverandre over kamper på 3*15 min. Vi utvider til stor bane og bruker store mål som en forsmak på neste sesong!

Brumunddal IBK er også i denne sammenheng seg ansvaret bevisst rundt dommerrekruttering og stiller med flere av våre unge og lovende dommere til disse kampene. Under kyndig veiledning av flere dommerobservatører håper vi at dette også blir en stor opplevelse for våre relativt ferske fløyteblåsere.

Dere er alle hjertelig velkommen til Fagerlundhallen denne helgen. Enten for å lære eller bare å nyte god innebandy fra flere av landets største innebandyklubber!

Etter en hel sesong med kamper i Oslo, blir det endelig kamper på hjemmebane for vårt J11 lag. Søndag møter de igjen Tunet på  egen parketten.