J11: FULL POTT I SKØYENHALLEN

J11: Skøyenhallen 11/3-23

Sesongens siste Aktivitetsserie ble arrangert i Skøyenhallen denne helgen. Vi mønstrer som vanlig en bred tropp, denne gangen bestående av 16 spillere.

Etter det som føles som å kjøre rundt halve Oslo var tilbakelagt møtte vi endelig fulltallige i garderoben klare til første match. Vi har lagt bak oss ei veldig god treningsuke med godt fokus og tidvis høy kvalitet. Dette håper vi å overføre til dagens matcher. Full bane med jr. mål skal i utgangspunktet passe oss godt (i hvert fall stor bane).

Bærums Verk – Brumunddal 0-3
Dagens første motstander var BVH Verket. Et relativt nytt lag som vi ikke har møtt tidligere. Fokus er uansett eget lag og egne prestasjoner. Vi skal utvikle oss som lag hele veien og det eneste vi får gjort noe med er egen innsats. Dagens tropp består av mange backer noe som gjør at valget faller på å sette Karen og Lilli-K. frem som løpere. Litt uvant, men dette løser jentene godt. Vi står generelt bra etter i 1.periode og vi skaper mange målsjanser. Helle åpner dagens målkonto med en backhand fra sentralt i banen. Store deler av 1.periode foregår på motstanderens banehalvdel og Nora har vel ikke et eneste skudd på seg. Erle trykker videre inn 2 mål denne perioden som vi styrer fra 1. til 15.minutt.

I pausa blir vi enige om å fortsette det gode spillet, men å prøve å spre ballene noe mer ut i bredden samtidig som vi skal legge ifra oss sjansepasninger inn i midten. Dessverre klarer vi ikke helt å ta tak i dette og vi faller litt sammen. Vi spiller med alt for høy risiko og slipper motstanderen igjennom flere ganger alene mot Tone som gjør noen fantastiske redninger. Vi skaper litt, men det blir ikke en altfor god periode fra oss. Kampen ender 3-0, og vi går av banen med 15 veldig gode minutter.

Brumunddal – Tunet 4-0
Dagens andre motstander er Tunet. Et lag vi har møtt tidligere og som vi ikke helt har klart å stå imot over 2×15 min. Periodevis har vi vært veldig gode, men vi har til gode 30 samfulle minutter med fullt trøkk. Vi får heldigvis for en gangs skyld en kamps hvile mellom kamp 1 og 2. Dette skal gjøre underverker for jentene. Vi er enige om å gjenskape 1.perioden tidligere på dagen og være enda litt smartere i presshøyden. Karen går tilbake på backplass samtidig som vi går ned på 2 centere. Tre backpar og tre løperrekker skal fungere tilnærmet optimalt i en kamp Tunet tar tak i de første 2-3 minuttene og som vi styrer de neste 27 minuttene av. Tunet skaper noen småsjanser med oppofrende backspill, centere som dekker store området og løpere som blir med i både 1. og 2.pressledd tvinger skudd og bevegelser ute mot vantene, områder våre målvakter gjerne tar skudd ifra. Agnes, Iben, Martina, Marte, Thea og Karen justerer seg suverent inn i forhold til å stå høyt i banen når vi har ball samtidig som de faller perfekt av når Tunet vinner ball. Løperne våre, Lea, Henriette, Hanna, Erle, Lilli-K. og Emma jobber knallhardt, møter godt opp i rundvant og vurderer stadig bedre når og hvor både løp og baller skal gå. De kriger samtidig godt foran mål og skaper mange gode skuddmuligheter. Helle og Pernille løser center-rollen godt og dekker store områder både offensivt og defensivt. Løpene times bedre slik at de blir oftere spillbare for løperne våre.

Vi tar ledelsen etter et frislag som slås mot mål. Lilli-K. setter frem kølla og styrer inn et nydelig mål (trafikk foran mål trener vi mye på). 2-0, nok en gang Lill-K. som jobber knallhardt foran mål og pirker inn sitt andre for dagen. 3-0 settes av Henriette som vender seg raskt med press i kroppen og skyter på mål. Vi avslutter dagen med 4-0, satt etter kontring av Pernille som fører ball fremover og legger ballen opp i vinkelen.

Sjelden har humøret vært bedre på Dala-benken. Det smaker utrolig godt med gode prestasjoner!

Avslutningsvis må det nevnes to målvakter som står fokusert over lange perioder uten involvering, men som allikevel leverer gode redninger når de settes på prøve. Nå ser vi frem mot neste helg med jentesamling og hjemmekamper da Tunet, Nittedal og Lillehammer kommer på besøk i vår storstue!