H2: Overbevisende seier mot Gjøvik 2.

Fire G15 spiller med da rekruttlaget igjen vant.

Halvor Teige leverte en god kamp, og sto for tre av målene.

3.div herre: Gjøvik IBK 2 – Brumunddal IBK 2 3-10 (0-2)(1-4)(2-4)

Sist gutta dro til Gjøvik vant vi 2-6 etter 2 svake og en god periode. Denne gangen dro vi for å ha 3 gode periode – samt få matchet en del av våre yngre spillere. Christoffer Ringli fra G15-laget vårt voktet buret. Henrik Embretsson fikk sin debut på backplass, sammen med Halvor Teige, Cato Norderhaug og Girts Bajaruns. Offensivt returnerte Lars Christian Holm til gjedde-land, på rekka hans var dagens kaptein Daniel Halvorsen og Jonas Skåden fra G15. Den andre rekka var ung hele veien. 19 årige Tomas Hageberg tok centerrollen, og på vingene hadde han to 2000-modeller i form av Harald Sønes, og nok en debutant – Robin Evenstad.

Første periode:

Gutta spiller en god førsteperiode. Alle sammen jobber bra – unntatt Daniel Halvorsen som har dispensasjon fra å jobbe… Han «henger» mer rundt der det føles naturlig. Det tar 7 minutter før gutta får ballen i mål. Jonas Skåden fyrer av, og på returen er Lars Christian Holm og ordner 1-0. Det er Jonas sitt første poeng på seniornivå! Det tar drøye 8 minutter før vi får dagens andre mål. Lars Christian Holm sender en ball ut fra rundvant til en ventende Daniel Halvorsen som legger kula ved bortre stolpe til 0-2. Gutta kjemper bra hele perioden og er nærme flere mål – men det ender 0-2 etter første.

Til pause får alle gutta fortjent skryt – og vi maner bare til å fortsette akkurat som vi gjør.

Andre periode:

Nok en bra periode – og vi triller mye ball og har mange sjanser. Gjøvik får også etablere litt spill, men blir ikke så mye farligher. 3 minutter ut i perioden tar Lars Christian et frislag til Daniel H. Han setter fart (i den grad han har fart) med en Gjøvikspiller (Raymond red.anm.) i rygg. Ei enkel pasningsfinte med dertil vending sender Gjøvikspilleren (Raymond) unna – før han legger kula i mål til 0-3. Etter et drøyt minutt er det hele motsatt. Daniel spiller opp Lars Christian som scorer på «lasse»-måten – zorro inn på nærmeste stolpe.

Så – et par minutter senere kommer dagens peneste mål fra Brumunddal. Harald Sønes – født 2000 – får muligheten fra skrått hold og regelrett hamrer ballen i motsatt kryss, etter pasning fra Tomas Hageberg. Rett og slett klasse. Etter 10 minutter spiller Daniel et frislag til Lars Christian som gjør resten selv og setter inn 0-6, før Gjøvik får sitt første mål etter 31 minutters spill. Ballen blir lagt mot mål, en gjøvik-spiller hopper over ballen og keeper er utspilt. Perioden ebber ut med stillingen 1-6.

Igjen i pausa er vi enige om å bare fortsette akkurat slik vi har gjort – ingen vits i å endre på noen ting – og man skal fortsette å ha det gøy!

Tredje periode:

Tredje periode ender med 2-4 til våre gutter. Gjøvik scorer til 2-6 etter bare 30 sekunder av perioden, så på nytt etter 3 minutter til 3-6. Etter dette er det stort sett våre gutter som produserer sjanser – først er det Halvor Teige som setter sitt første for dagen fra distanse, deretter scorer Lars Christian Holm igjen, uten assist denne gangen. Med 15 sekunder igjen så scorer Halvor Teige 2 ganger! Begge fra distanse – og det siste var vel inne akkurat når sirena går for ferdig match!

Alt i alt en meget bra kamp av laget. Ungdommen står frem og er utrolig dyktige i det de foretar seg. Det blir spennende å følge disse gutta i tiden som kommer! Lars Christian Holm er dagens mann med 4 mål og 3 assist – etterfulgt av Daniel Halvorsen med 2 mål og 3 assists. Halvor Teige noterer seg for et snedig Hat-trick og en assist, og det siste målet er det Harald Sønes som står for – og Tomas Hageberg noterer seg for 2 assists.

Takk for kampen alle sammen! Neste kamp er hjemme mot Ajer 3 søndag 13. desember!