D1: Damene slo tilbake mot Elverum

Damelaget viste karakter og tok tre viktige poeng onsdag kveld.

2.div Dame: Elverum – Brumunddal 2-4 (0-0)(2-3)(0-1)

Onsdag kveld dro revansjelystne damer til Elverum, for sesongens andre kamp mot Elverum IBK. I forrige kamp mot dette laget tapte vi på hjemmebane etter å ha ledet med to mål. Dermed var motivasjonen sterk for å ta seieren med hjem til Brumunddal i dag. Vi stilte med to fulle rekker.

Elverum starter i første periode med å sette presset høyt, uten at det resulterer i stort. Vi klarer å beholde roen, og svarer på presset med gode oppspill. I første periode er kampen veldig jevn, og begge lag kommer med gode sjanser. Vi er ivrige og går også hardt inn i duellene. Dessverre så resulterer en av duellene i en utvisning til oss, for slag på kølle. Med godt undertallspill så ender de to minuttene uten mål for Elverum. Resten av denne perioden er også målløs, på tross av gode sjanser. I neste periode skal den sitte!

Vi går på bana igjen, tørste på å score mål. Dessverre går det ikke som tenkt, og andre periode starter med et kort bytt. Etter 34 sekunder tar nemlig Elverum ledelsen med 1-0. Men, det tar ikke lang tid før vi klarer å utligne! Maren suser avgårde et skudd fra en skarp vinkel, som ender opp bak keeperen til Elverum. Stillingen er 1-1! Perioden fortsetter med gode sjanser til begge lag. Når det står igjen 5 minutter av andre periode, kommer Elverum i angrep, og ballen finner nettet. Dermed tar Elverum ledelsen igjen, 2-1. Dette måtte vi snu, og det klarer vi også i slutten av perioden! De siste to-tre minuttene av andre periode, klarer vi å sette press på Elverum, og scorer to mål. Denne gangen er det kaptein Heidi og trener Heidi som setter hvert sitt mål. Vi har snudd kampen og leder med ett mål foran tredje periode, på stillingen 2-3.

I tredje periode fortsetter vi på samme måte som i andre periode, med et godt grep om kampen. Flere gode oppspill gir målsjanser, og Eva holder tett bak. Nesten halvveis i perioden, drar vi på oss en tominutter for seks spillere på bana. Vi tar tak i situasjonen og kjemper heroisk, og vi lykkes med den gode jobben vi gjør i undertall! Elverum får ikke ballen inn på de to minuttene, og bare et par minutter etter vi er fulltallige, øker Malle vår ledelse til 2-4! Dette blir også sluttresultatet i en kamp hvor vi kjemper til siste sekund! En knallbra jobb av alle!

Vi kommuniserer godt sammen i dag, og det gir resultater. Som forventet får vi en jevn og tøff kamp mot Elverum, men vi har allikevel en viss kontroll over kampen. Innsats er det ingenting å si på, og rekkene ser ut til å fungere godt sammen. Enda har vi litt å gå på når det gjelder pasninger og det å være mer tilgjengelige for hverandre på bana, selv om vi så gode tendenser i dag. Vi må ta med oss det gode fra denne kampen videre, og med litt mer trening så sitter nok snart både pasninger, direkteskudd og til og med dragskudd!

Og sist men ikke minst, så er vi definitivt fortsatt med i kampen om seriegullet!!