H1: HOLMSTRØM STORSPILTE MOT LILLEHAMMER

Brage Holmstrøm satte tidlig ann tonen. Her limes 0-1 i nettaket bak en sjanseløs Sebastian Hagen.

2. Div Herre: Lillehammer IBK – Brumunddal IBK 2-7 (0-3)(2-0)(0-4)

Onsdag reiste herrelaget til Lillehammer med ett mål for øye, å reise seg igjen etter feilskjæret laget hadde mot Ajer sist uke. Jonas Bosmen er fortsatt ute med skade etter uhellet mot Ajer. Inn kommer en annen unggutt, Kasper Skogsrud, som er tilbake i Brumunddal etter ett hopphold i Elverum sist sesong, og får nå si A-lags debut for Dala.

1. periode (0-3)

Første periode starter rolig med balltrilling hos begge lag. Lillehammer stiller med kun sju utespillere og er vel ikke nevneverdig interessert i å piske opp tempoet i kampen. Når Brumunddal også velger å ta det rolig fra start blir de første minuttene kun en stillingskrig. ¨

Men etter 8 minutter spill er Lillehammer uheldige og mister ballen på et ugunstig sted. Brage Holmstrøm takker for gaven og får uforstyrret prikkskyte inn 0-1.

Det noe labre tempoet fortsetter og det tar nye 8 minutter før noe skjer. Daniel Bråthen fanger opp en løs ball foran Lillehammers mål og mens Lillehammers backer har fullt fokus på Bråthen vaker Marius Bogsveen i sivet. Bråthen finner Bogsveen med en lur pasning og unggutten setter kontrollert inn 0-2.

Vi begynner å få god kontroll på kampen og et halvt minutt før periodeslutt finner Håvard Westmo nettmaskene. Westmo slenger en ball på mål og ballen triller i mellom bena på en uheldig Lillehammerkeeper.
Perioden ebber ut og Brumunddal leder fortjent 0-3 til pause.

Kasper Skogsrud
Debutant Kasper Skogsrud spilte en god kamp mot LIBK

1. periode (2-0)

Det virker som om Lillehammer har brukt pausen godt og bestemt seg for å øke tempoet i 2.periode.

Brumunddal på sin side virker ikke like påskrudd, og etter 5 minutter sitter ballen i nota bak Daniel Halvorsen i Brumunddalmålet. Brumunddals backer slurver med en klarering og Anders Espe finner Elias Reichenberg som setter ballen under armen på Halvorsen og i garnet.

Lillehammer styrer spillet mer denne perioden og Brumunddal begynner å virke litt ukomfortable.

I et forsøk på å få kampen tilbake på riktig spor tømmer Brumunddal seg fremover. Lillehammers keeper, Sebastian Hagen, fanger ballen og oppfatter raskt en ledig Anders Espe på motsatt banehalvdel. Et kjempekast av nevnte Hagen finner Espe og den rutinerte målgarantisten gjør ingen feil da han drar ut keeper og triller ballen i kassa.

Ingen av lagene skaper noe mer og lagene går til andre pause på stillingen 2-3.

71
Halvorsen tok det meste Lillehammer kastet mot ham, men blir her overlistet av Anders Espe.
  1. periode (0-4)

Om Lillehammer hadde brukt første pause godt virket det som om Brumunddal hadde brukt andre pause bedre. Brumunddal fyker ut av startblokkene, og det tar bare 46 sekunder før Brage Holmstrøm finner Glenn Skutbergsveen i midten av banen foran Lillehammers målvakt. Skutbergsveen lar ikke muligheten gå fra seg og dunker ballen i kassa via fingertuppene på Lillehammers keeper.

Minuttet senere smeller det igjen. Marius Bogsveen finner Brage Holmstrøm foran mål og den gamle ringreven setter ballen sikkert i mål.

Etter drøye fire minutter skal Brumunddal få prøve seg i overtall da Lillehammers Peder Skogsrud synes at en Brumunddalspiller bør ta ansvar i sekreteriatet, og sender dala-spilleren over vantet. Der har han selvfølgelig ikke noe å gjøre, dermed må Skogsrud pent sette seg ned i to minutter.

Det skulle riktignok ikke bli fulle to minutter i fryseboksen. Brumunddal triller ballen godt og blir tilslutt belønnet. Brage Holmstrøm finner Marius Bogsveen med en tversoverpasning, og Bogsveen klinker ballen i kassa på direkten bak en sjanseløs Lillehammerkeeper.

Nå virker det som Brumunddal har full kontroll på et slitent Lillehammermannskap. Kampen punkteres fullstendig halvveis i 3. periode da Glenn Skutbergsveen smeller inn sitt andre for dagen nede i keepers høyre hjørne assistert av Brage Holmstrøm.

Etter dette er det ikke mye som skjer bortsett fra Oskar Gaalaas sender Lillehammers Anders Espe med unødvendig stor kraft over vantet. Espe tenner litt og gir Gaalaas beskjed om hva han mener om akkurat det. Begge må sette seg i fryseboksen med drøye minuttet igjen å spille.

Ballen trilles rundt til sluttsignalet lyder og Brumunddal kan ta med seg alle poengene hjem.

Glenn Skutbergsveen (t.v.) satte to kasser etter at han kom inn i andre perioden.

__________________________________

Målvakt: Daniel Halvorsen
1.Rekke: Daniel Bråthen (0+1), Brage Holmstrøm (2+3), Marius Bogsveen (2+0), Christian Andersen, Oskar Gaalaas.
2.Rekke: Geir Olav Bratberg (0+1), Richard Alfstad, Stian Granseth, Håvard Westmo (1+0), Kasper Skogsrud.
Reserver: Glenn Skuttbergsveen (2+0) Kom inn for Alfstad etter 1.per.

Brage Holmstrøm
Glenn Skutbergsveen
Daniel Halvorsen

Bråthen var tilbake i manesjen etter sykdom.
«The Captain»
Halvorsen sier akkurat det han mener…
Håvard Westmo blir matchvinner med sin 0-3 scoring

Holmstrøm er tydeligvis i form med 5 poeng i går.

Christian Andersen
Holmstrøm var i det umulige hjørnet i går kveld
Unggutten Gaalaas, vinner en duellen mot Larsen