D1: KALASSEIER DA DALA ENDELIG VÅKNET

Dream Team! Romsås og Børresen var i det umulige hjørnet i dag, med 5 scoringer tilsammen.

2. Div Dame: NES SK – Brumunddal IBK 4-6 (0-2)(1-3)(1-3)

Damelaget troppet opp på Neshallen for sesongens første lokaloppgjør i kveld. Etter første periode var det lite som tydet på at Dala skulle ta med poeng hjem i bagen fra Nes, men så våknet damene våre…

1. periode (0-2)
I første periode treffer Nes sitt tempo oss rett i fleisen, og damene får et strekk i laget som gir Nes mye spillerom foran mål. Dala blir til tider kjørt over av aggressive og løpshissige nesninger. Kun en meget god Eva Helen Hobusch-Leirpoll i dala buret, gjør at resultatet ikke blir styggere første tyve. Likevel setter Nes inn to nettballer i løpet av omgangen, uten at dala har noe å by på  går dermed i garderoben uten å ha fått kommet til ordentlig i angrep.

Eva Helen var solid, og holdt Dala inne i kampen da Nestrøkket var som størst.
  1. periode (1-3)
Men et lite skifte i rekkene i første pause er det som forløser spillet. Da damene setter i gang andre periode er det umiddelbart et annet tempo på ballen. Kristin Mostuen ordner kveldens første redusering etter sju minutter, etter pasning fra Emilie Haugli. Dessverre kommer damene fort ned på jorda igjen, da Nes krangler inn en ball til bak en utspilt Eva Helen Hobusch-Leirpoll. Brumunddal er dermed to bak igjen. Deretter stenger Eva målet ut perioden og viser frem hva som bor i henne – flere hurtige «katteaktige» redninger som gir resten av laget trua på at dette kan gå veien. Alle vet at det kan snu seg fort i innebandy og det blir vi vitne til i kveld. 18 minutter ut i omgangen går kula klikk klakk mellom Romsås og Mostuen Børresen. Romsås er eksekutør og reduserer på ny til 3-2. Meget pent. Så skal vi få en ny godbit, og det bare sju sekunder senere!  Ida Kartomten vinner Heidi Frogner foran mål med en fin lobb, og Frogner måker ballen i mål på volley! Nydelig! Dermed er Brumunddal ajour når lagene går til pause.

Heidi Frogner (#16) sto for dagens peneste scoring da hun utlignet til 3-3

1. periode (1-3)

Så kommer tredje perioden, som nærmest blir en lekestue for damene. Fem minutter inn i perioden skal Romsås og Mostuen signerer sammen sesongens hittil beste mål – hvor det eneste Nes får med seg mellom midtlinja og nettet er «klikk-klakk-klikk-klakk-bam» – mål! Kampen er snudd, og dala er nå i føringen. En ledelse de ikke har tenkt å gi fra seg. Tre minutter senere er Romsås igjen på vei igjennom. Hun blir løpt ned og får tildelt straffeslag. Denne tar hun selv, og øker iskaldt ledelsen til 3-5 også straffeslag.

Siste målet til Dala blir igjen signert av duoen Romsås og Mostuen, som begge plukker 4 poeng hver denne kampen. Nes avslutter med et lite trøstemål, men damene våre forlater nabooppgjøret med hevet hodet og poeng i kassa.
Meget viktige poeng for våre damer, som innkasserer sesongens første seier. En kamp som kunne bikket begge veier, men når Brumunddal først våkner, så ser de seg aldri tilbake. Verdt å ta med seg videre.
Jubeljenter!

Målvakt: Eva Helen Hobusch-Leirpoll
1.Rekke: Ida Kartomten (0+1), Silje Heide Romsås (4+0), Kristin Mostuen Børresen (1+3)
2.Rekke: Jorunn Evensen, Heidi Frogner (1+0), Solfrid Neverrøsten
Backer: Emilie Haugli (0+1), Annette Dæhlin

Eva Helen Hobusch-Leirpoll
Silje Heide Romsås
Heidi Frogner, Kristin M. Børresen

#10 Neverrøsten
Ida Kartomten noterte seg med målgivende
Emilie Haugli var tilbake på banen i dag!
Levende vegg! Eva Helen var solid mellom stengene for Dala
Ketchup-effekt! Når det først løsnet for Heide Romsås satte hun like godt 4 kasser!
Det er lov å vise følelser!
#19 Kristin Mostuen Børresen leverte en ny solid kamp, med fire poeng.
Kaptein Annette Dæhlin.
Solfrid Neverrøsten var god i Dala-forsvaret