H1: A-laget tok niende strake seier

Solid defensiv kamp la grunnlaget for ny seier.

_DSC8545
Brage Holmstrøm satte dagen 2. scoring mot Gjøvik

2.div Herre: Brumunddal IBK – Gjøvik IBK 3-0 (1-0)(1-0)(1-0)

Daniel Halvorsen er dagens mann i mål. Rekke 1 består av Lars J. Bakkerud, Sindre S. Pedersen, Daniel Bråthen, Brage Holmstrøm og Stian Granseth. Rekke 2 har Christian Andersen og Kjell Gunnar Opseth på backen, Richard Alfstad, Geir Olav Bratberg og Lars Christian Holm i angrep. Med oss på benken har vi Cato Norderhaug, Martin K. Bjørke, Jonas Skåden og Robin Evenstad.

Første periode:

Som vanlig skal vi ut å kontrollere kampen. Vi skal vise defensiv kontroll samtidig som vi skal skape sjanser. Vi er tro mot planen og har stålkontroll bakover. Gjøvik har maks 5 skudd mot mål, og halvparten kan knapt kalles skudd. Halvorsen håndterer lett det lille som kommer. Fremover på bana skaper vi sjanser, men sliter litt med å omsette det i mål. Vi får ett mål denne perioden – Lars J. Bakkerud tar med seg ballen fremover i bana og limer den i krysset på ekte Bakkerud-vis. Utagbart, knallhardt, lekent – nydelig. Det skjer ikke mer denne perioden – annet enn at vi som sagt har stålkontroll i alle ledd på banen.

Andre periode:

Vi er enige om å fortsette som vi har gjort. Selv om vi har kontroll så vet vi at ett mål i innebandy er ingenting. Vi må prøve å bli litt mer kliniske foran mål – ellers bare fortsette som planlagt.

Vi får en mulighet i overtall etter knappe 6 minutter av perioden. Vi sliter litt med å komme til sjanser – men har god kontroll. Vi mangler litt tempo på kula for å skape de sjansene vi ønsker. Nesten halvveis i perioden gjør Brage det meste selv. Han går selv – skyter i stolpen selv – setter returen selv – og vi leder 2-0. Halvveis i perioden får Martin K. Bjørke komme inn for Stian Granseth offensivt i rekke 2.

3 minutter senere får vi en ny sjanse i overtall – med nøyaktig samme resultat. Vi triller kula – men ikke fort nok. Vi får noen skuddsjanser, men får den ikke bak en god keeper i Gjøvik-buret. Vi fortsetter med god kontroll defensivt hele perioden, og det er vel omtrent samme antall skudd i retning Halvorsen uten at det byr på spesielt store problem.

Tredje periode:
Vi snakker om at vi er soleklart best, men at vi ikke kan slippe oss ned. Gjøvik har et godt lag og vi vet de kan skape trøbbel for oss hvis vi slipper oss ned. Vi skal fortsette som vi har gjort – og forsøke å drepe kampen.

Vi går i strupen på Gjøvik – og setter et mål 3 minutter ut i perioden. Igjen er det Lars J. Bakkerud som setter den assistert av backpartner Sindre S. Pedersen. Gjøvik er litt mer med – og får kjenne litt mer på kula. Det er allikevel vi som har ballen mest og får de fleste sjansene. Vi får 2 nye muligheter i overtall – men det vil seg ikke i overtall denne dagen.

Det ligger ann til en god 3-0 seier, og Halvorsen har så langt ikke hatt stort å gjøre. Men med 10 sekunder igjen på klokka så er vi i dagens siste overtallssituasjon – men forsvaret forærer en Gjøvik-spiller en sjanse alene med Halvorsen. Heldigvis vil Halvorsen også gjøre seg fortjent til litt ære for å holde nullen, og redder forsøket fra gjøvikspilleren med en lav hånd til venstre. Det var det siste som skjedde i kampen – og dala vinner fortjent 3-0.

Positivt er det at vi har stålkontroll defensivt med unntak av en hjerneblødning i sluttsekundene. Vi må dog bli litt mer kliniske i angrep. Vi startet sesongen med to-sifret antall mål, men har deretter hatt litt mindre mål å vise til. Så lenge det defensive er så bra som det er, så holder det å putte 3 mål, men vi vil jo gjerne forbedre oss enda mer for å være godt rustet mot utfordringene som ligger foran oss.

Neste kamp er hjemme mot Ajer 2 søndag 6. mars kl 14:30. Møt opp!