H1: Nummer 18 hentes hjem til Dala

A-laget forsterkes. Magnus Maller hentes hjem etter utlån til Ajer.

Dala IBK
Maller (t.h.) er tilbake i Dala etter låneopphold i Ajer.

Etter nedrykket fra 1.div sist sesong, ble Magnus Maller lånt ut til 1.div klubben Ajer. Nå har Brumunddal hentet Maller hjem igjen, som ruster opp mot en eventuelt kvalifisering. Med tre kamper igjen å spille, er seriegullet alt innkassert og de står med ni seire av ni mulige.
1.divisjon er ferdig spilt 12.mars.

«Maller hører hjemme i Dala»

Maller som har fått viktig og god matching denne sesongen i Ajer, og vil være en god forsterkning inn mot en eventuell kvalik. Maller som har levert en god sesong i Ajer, og står med 12 mål og 19 poeng på 12 kamper i Ajer drakta.

Trener Daniel Halvorsen har følgende  å si:
«Maller kommer med mye erfaring fra 1. Divisjon og er en som hører hjemme i Dala. Han vil gi oss muligheter offensivt i siste del av sesongen, og være en god bidragsyter generelt både på trening og i kamp.»

Over to sesonger i 1. div med Brumunddal har Magnus vært en av klubbens viktigste offensive brikker og var toppscorer begge sesongene. Totalt står han med 38 mål og 53 poeng i 1.div for klubben.

Maller vil være spiller klar fra 21.februar, og vil være i troppen mot Ajer 2 den 6.mars!