G15: Solid lagseier mot Raufoss

Det meste klaffet i 13-5 seieren mot Raufoss

G15:Raufoss – Brumunddal 5-13

I tåke så tjukk som grøt tok vi turen til Raufoss med årets største tropp. Vi stiller 1 keeper 17 utpå spillere og kretsens største heiagjeng. I tilsvarende oppgjør hjemme, var det en helt jevn kamp der vi lå vi under 3-4 helt til det var igjen 3 minutter. Vi greide heldigvis til slutt og ta alle poengene den gangen, men vi forventet en tett og tøff kamp i dag også.

Vi ble enige om å tette igjen bakover og starte med full kontroll slik at ikke vi skulle slippe inn det første målet. Vi ble enige om å skyte mye og ha trafikk foran mål. Vi ser at Raufoss kun stiller 1 keeper og 7 utpå spillere så her skal vi løpe dem i senk.

Keeper: Christoffer Ringli.

Backer: Mats Bakkom (1+1), Robin Hogstad (2+1), Sigurd Westmo (0+1), Håvard Westmo 2+1), Herman Sønes, og Petter R. Tangen (1+1).

Sentere: Robin Evenstad, Jonas Skåden (1+0) og Harald Sønes (0+1)

Løpere: Joakim Rognstad Bråten (0+3), Håkon Daniel Lie Larsen (1+0), Sander Strambbu, Simen Andre Nysæter, Amund Bjørnbakken, Vegard Wiken Aasen (1+0), Erik Torp Gustavsen (2+0) og Kaptein Håkon Sørli (2+1).

Rekkene ble forandre under hele kampen slik at alle skulle få spille like mye.

Periode. (0 – 5)

Vi har kampplanen vår klar, vi ser at Raufoss har tenkt å stå på sin banehalvdel og forsvare seg og satse på kontringer. Vi får derfor veldig god tid til å bygge opp angrepet og spille kula bakfra. Vi setter trøkket med en gang og skaper flere gode sjanser allerede i første bytt. Dette fortsetter på alle tre rekkene, Raufoss kommer på noen kontringer men blir stoppet på midtstreken hver eneste gang av våre backer. Full kontroll med andre ord. Etter mange muligheter sitter den første etter 5.02 Sigurd finner Eirik foran mål som kliner ballet utagbart forbi keeperen. Kun 27 sekunder senere sitter nummer 2, Håkon setter den med pass fra Robin H. og vi leder 2 – 0 etter 5.29. Litt over ett minutt må vi vente før nummer 3 kommer. Klokka viser 6.59 da Håkon Daniel setter inn 3-0 med assist fra Mats. 3 mål på rad der en av backene våre har assist, et godt tegn på at vi får med hele laget i angrep. 11.08 og vi setter nummer 4, mål Jonas og assist av Håkon S. Vi fortsetter hele perioden med å  ligge i angrep og skape sjanse etter sjanse. Raufoss prøver å kontre men vi stopper effektivt det som kommer. Det siste målet i perioden kommer etter 13.26 da Vegard får stå alene foran mål med et perfekt pass fra Håvard. Han setter den hardt og høyt slik at keeperen ikke har sjans. Et meget fint mål med dertil høylytt feiring. Ekte idrettsglede og vi går til pause med 5-0 ledelse som egentlig burde ha vært større, men slik er innebandy.

Periode (1 – 6)

Vi blir enige om å forandre absolutt ingenting siden 1. periode var optimal. Vi fortsetter med å bytte på rekkene slik at alle får spille like mye. Det går 3.13 av perioden før vi setter den første, da kommer det 4 mål i løpet av 2 minutter og 15 sekunder. Periodens første settes av Robin H., distanse skudd med assist fra Joakim. Akkurat et halvt minutt senere setter vi dagens sjuende, uassistert fra Mats også nå fra lang avstand og 0 – 7 på tavla. 4.43 og 0 – 8, Eirik med sin andre for dagen, assist fra Harald. 5. 28, mål Petter assistert av Joakim og 0 – 9 på tavla. Nå er vi virkelig i slaget men det er allikevel Raufoss som setter sin første for dagen etter 5.32. Vi fortsetter trøkket og setter to til i løpet av perioden. Håvard setter 1 -10 etter 8. 36 uten assist og Robin H. setter sin andre for dagen med assist av Petter etter 13.06 vi går til pause med 1 – 11 ledelse.

Periode (4 – 3)

Vi skal fortsette akkurat som de to forrige periodene men som alle vet er det fort gjort å slappe av litt når man leder med 10 mål og vet at seieren er i boks. Vi scorer det første etter 0.46 da Håvard setter sin andre for dagen uten assist. Klokka viser 3.12 da Sigurd ryker på en 2 minutter for tøft spill. Den fikser brødrene Sønes, Håkon Daniel og Sander uten alt for mange sjanser imot. Vi slipper oss litt ned i tredje periode. Vi fortsetter og spille vårt spill men vi jukser litt i forsvar når vi mister kula. Dette fører til at Raufoss scorer de to neste etter 10.09 og 11.33. De er mye mer med i kampen, de kontrer mer helhjerta og det skaper trøbbel for oss. De skaper flere stor sjanser men heldigvis har Christoffer flere gode redninger. Håkon setter vårt siste mål og hans andre 12.41 ut i perioden med assist fra Joakim. Raufoss rekker og sette to til etter 13.45 og 14.19, kampen ender da med Dala seier 5 – 13.

Vi spiller en utrolig god kamp, gutta spiller akkurat slik som vi snakket om før kampen. Vi har fullt trøkk «nesten» hele kampen, vi skyter mye og har mye trafikk foran mål. 11 av poengene våre kommer fra backene, det betyr at vi får med hele laget også i angrep. Vingene våre er i dag veldig flinke til å gå på mål, det vises ikke i poeng statistikken med flere av målene kommer fordi en løper står foran keeperen. 3. perioden er ikke så bra som de to første men dette er naturlig da Raufoss ikke har noe å tape og vi vil score flere mål men ikke så ivrige på å jobbe hjem.

Vi takker Raufoss, dommer, sekretariat og kretsens beste supportergjeng for kampen.

NB! Kampskjema var veldig utydelig så det er ikke sikkert alle opplysninger stemmer 100%.