G13: SEIER PÅ HJEMMEBANE

G/J-13: Gausdal kom på besøk – Overbevisende spill og seier for Dala!

Brumunddal IBK – Gausdal IBK 4-1 (0-0, 1-1, 3-0)

Dala skapte tonnevis av sjanser, men ble lenge stoppet av en solid sisteskanse i Gausdal sitt mål. Men det løsnet i 3. periode.

For Dala i dag så stilte vi med følgende lag:

Målvakt: Johannes Bekkevold Pettersen (1. og 3. periode) og Vetle Johan Pedersen Ødegård (2. periode)
Backer/Forsvar: Henrik Jevanord Svanheim, Ole Anders Nysæter, Anders Ihrstad Henriksen, Markus Bråten og Henrik Lindberg
Angrep: Jonathan Vestli Engebakken, Magnus Cocozza, Eirik Stenberg, Mattis Grønvold, Niklas Bråthen, Arin Nordskog Pedersen, Tobias Svennebye-Jacobsen, Jonas Taskerud Rosenlund og Ivan Moen Tøraasen

1. periode: 0-0

Dala går hardt ut fra start og styrer kampen i store deler av perioden. Gausdal er frempå ved et par anledninger, men solide gutter i forsvar sørger for at det blir lite store sjanser ut av det. Vi fortsetter trenden fra kampen mot Stange hvor vi spiller ball og forsøker å finne åpninger. Det blir mange skudd, men målvakta til Gausdal er i det umulige hjørnet, samt at vi gjør det tidvis litt enkelt for han da vi skal alt for nærme før vi avslutter. Gausdal spiller også veldig kompakt i forsvar som gjør at skuddene våre får lite plass og blir blokkert eller går rett på keeper.

Ut av perioden tar vi med oss defensiv soliditet, og at vi skaper mange sjanser. Vi skal ha fokus inn i 2. periode på bedre avslutninger, og samtidig få avslutningen litt lenger ut fra mål så det ikke blir så trangt.

1. periode: 1-1
  2. periode er like den første – med unntak av at det blir et par mål. Først er det Niklas Bråthen som setter vårt første mål for dagen til stor jubel på benk og tribune. Etter dette er det litt tilbake til 1. periode med skudd fra kort hold som blir lett for keeper, samt at vi spiller litt trangt. Gausdal utlikner med 3 minutter igjen av perioden da en av deres spillere får slå en retur i mål fra kort hold. Siste minuttene blir litt frem og tilbake med tidvis frustrasjon blant gutta for manglende mål. Det lugger litt i siste del av spillet – men vi synes det uansett er såpass marginalt at det må jo bare løsne i siste periode!

Vi gjør noen mindre justeringer inn mot siste periode, og har enda mer fokus på skudd fra litt mer distanse, mer bevegelse med ball og å tørre mer tempo i banespillet vårt.

1. periode: 3-0

Siste periode – og gutta bestemmer seg for at nå er det slutt. 38 sekunder inn i perioden bryter Ole Anders og finner Jonathan. Jonathan gjør som Jonathan ofte gjør – setter kula i mål. Vi leder 2-1! Vi fortsetter å produsere – og et drøyt minutt etterpå er Jonathan frempå igjen og putter sitt andre mål for dagen – og vårt tredje. 3-1!

Vi styrer showet hele perioden, og peprer målvakta med skudd. Skuddene sniker seg utenfor, blir reddet og blokkert – men med et drøyt minutt igjen på klokka så sender Ivan ballen til Niklas som alene med keeper gjør null feil. En liten dragning og kontant i kassa til 4-1 – og Niklas sitt andre for dagen.

I løpet av det siste minutter har vi enda et par sjanser, men det ender til slutt 4-1 – og en god seier er i boks!

Litt til slutt

Vi snakker med gutta både på trening og kamp om hva vi skal gjøre. Vi jobber aktivt med å snakke med den enkelte på benken for å justere litt på valg man gjør, og hva man alternativt kunne gjort. Alle sammen tar til seg dette og jobber utrettelig for både seg selv og laget. Det er veldig gledelig for en trener at man ser så stort ønske om mestring og å ha det gøy!

Vi har både erfarne og nye gutter på laget – og vi håper at alle føler seg sett og inkludert. Med 16 spillere er det tidvis litt utfordrende under spill å gi alle sammen oppmerksomhet og tilbakemeldinger – men vi tror det gikk ganske bra.

Neste kamp er nå borte mot Ajer førstkommende mandag – før det er vanlig trening igjen torsdag. Vi gleder oss til fortsettelsen!