G13: SEIER I DE DYPE SKOGER

G/J-13: Brumunddal med overbevisende spill og seier mot Elverum IBK

Elverum IBK – Brumunddal IBK 3-7 (1-1, 0-4, 2-2)

Halloween kan brukes til så mangt – og våre utvalgte tok turen til de dype skoger for det som skulle bli en fartsfylt kamp mot Elverum.

For Dala i dag så stilte vi med følgende lag:

Målvakt: Johannes Bekkevold Pettersen
Backer/Forsvar: Vetle Rosenlund, Henrik Jevanord Svanheim og Adrian Mikkelsen
Angrep: Jonathan Vestli Engebakken, Magnus Cocozza, Eirik Stenberg og Mattis Grønvold

1. periode: 1-1

Kampen starter i et solid tempo fra begge lag, men det er våre gutter som produserer de største sjansene. Halvveis inn i perioden så scorer Jonathan det første målet for dagen, assistert av Mattis. I andre enden står Johannes en særdeles god kamp og stopper lenge det som kommer fra skogvokterne – men et drøyt minutt før pause gir vi bort ballen i egen sone og Johannes må se ballen snike seg forbi og inn i mål. Vi går til pause på stillingen 1-1.

1. periode: 0-4

Andre periode blir en dala-periode fra ende til annen. Det lille av skudd fra Elverum som går mellom stengene sitter fast i henda til Johannes som holder buret reint denne perioden. Adrian, Vetle og Henrik gjør en fantastisk kamp, men spesielt denne perioden. De jobber utrettelig i forsvar, holder ballen langs vant og støtter hverandre i forsvar – noe som gir gode arbeidsforhold for Johannes i mål. Fremover på banen får vi særdeles mange sjanser. Vi gjør akkurat som vi skal med oppspill langs vant og bevegelse på mål – noe som gir oss hele 4 mål i denne perioden. Først scorer Jonathan sitt andre for dagen etter en snartur via kjøkkenveien, før Eirik setter et solid skudd bak Elverums målvakt. Noen få sekunder senere, 16 for å være nøyaktig, så er det tydelig at Magnus ble motivert av Eirik og sender en real vinkelsliper i mål i det som må være dagens heftigste skudd. Jonathan fikser sitt hat-trick et par minutter senere og vi kan gå til pause på stillingen 1-5 til våre gutter.

1. periode: 2-2

Elverum justerer litt i rekkene sine og kommer ut i et enormt tempo – noe som gir god gammeldags «hawaii». Ballen, spillet og spillerne bølger frem og tilbake – men det går nesten 9 minutter av perioden før det første målet kommer i form av en redusering for Elverum til 2-5. Halvannet minutt senere får Elverum nok en redusering til 3-5. Så kommer dagens raskeste mål. Jonathan vinner påfølgende duell fra midten, drar av 3 spillere med noe som må betegnes som en ballett-finte og limer den bak keeper – bare 2 sekunder etter duellen! 3-6 Dala med litt under 3 minutter igjen på klokka. Resten av kampen bærer preg av et Elverum som bruker fart og ekstremt hardt spill. Våre gutter blir tidvis sendt både i gulvet og i vantet – noe som nok er uvant og unødvendig. Men her skal det gis en ENORM kudos til gutta våre. Til tross for at motstander er harde i både fysikk og munnbruk – så holder vi fokus på å spille innebandy. Vi hører ikke en eneste klage på dommer – men vi kan se at gutta bruker dette som ren skjær motivasjon til å vinne kampen. Med 27 sekunder igjen på klokka så kommer det som må betegnes som siste spiker i kista – Jonathan er på plass og limer nok ei kule bak Elverums målvakt. Vårt 7. mål, og Jonathans 5. for dagen. Resten av kampen sklir ut uten flere mål og vi må vinner fortjent 7-3 i Elverumshallen.

Litt til slutt

Sist kamp (som det dessverre ikke kom noe referat fra (En utrolig jevn kamp mot Lillehammer som vi tapte 5-3)) – så stemte laget frem keeper Johannes som banens beste. I dag var det hans oppgave å sende det videre med min kåring av «banens beste» – og enigheten var stor når æren faller på Jonathan som jobbet både fremover og bakover – og også setter 5 mål for gutta våre.

Til slutt må jeg si at å få være trener for en gjeng som dette G13-laget er – er rett og slett ærefullt. Innsats, humør, holdninger og gutta i sin helhet viser at dem vil, dem kan og dem er solide. Spesielt i en kamp som denne hvor det blir høy temperatur, så vises hvilken fantastisk jobb som spillere, trenere, lagledere og foreldre har gjort frem til i dag. Grunnlaget som er gjort både sosialt, sportslig og holdningsmessig er fantastisk.

Vi gleder oss enormt til fortsettelsen!
Og allerede neste mandag (7. november kl 19:00) så har vi neste kamp. Da på hjemmebane i Fagerlundhallen hvor Gausdal IBK kommer på besøk!