FULLFART PÅ INNEBANDYSKOLEN

Søndag var 40 barn i aksjon da innebandyskolen til Brumunddal startet opp

Søndager er ikke lenger en hviledag for yngres i Brumunddal IBK. Sist søndag kjørte klubben i gang med sesongens innebandyskole, som strekker seg over fire søndager.

Det har en god periode blitt jobbet med ulike tilbud rettet mot våre yngre utøvere og tanken om en innebandyskole har ligget på bordet i snart 2 år. Endelig skulle tanken og visjonen bli virkelighet.

Innebandyåret 2019/20 går inn i historiebøkene for klubben og gledelig er det å se at det gror godt i klubbens yngre rekker. Når man i tillegg ønsker den nye 2014-årgangen velkommen i hallen ser fremtiden virkelig lys ut. Rett i overkant av 40 barn og unge prydet «parketten» i løpet av dagen. Kl.12 åpnet dørene for de aller yngste og svært gledelig er det å se at så mange som 10 nye ansikter dukket opp med enorm idrettsglede. Når man i tillegg kan avslutte dagen med en liten vaffel i kiosken etter trening tror jeg det er flere som synes at dagen var helt grei i dag!

Eline Winnberg begynner å bli et kjent ansikt i Fagerlundhallen. Hun er leid inn som ekstra instruktør og vi er veldig glade og heldige som får hyre henne inn. Hun ledet økta med en lek-bank som selv pedagogen kan misunne. Gøy å se en så blandet gjeng samle seg om idretten vi er så glad i. Vi håper på mange år fremover med denne 2014-årgangen!

En drøy time etter de første ungene fant veien inn i hallen var det tid for de litt eldre utøverne. De fleste aktive fra før, men også flere nye (velkommen skal dere være!). Over 30 påmeldinger i ulik alder gjorde at skolen deltes i to, slik at g/j7 og 9 trente sammen, samtidig som g/j11 og 13 boltrer seg på den andre siden av hallen. Eline fortsatte som instruktør for de yngste, godt hjulpet av klubbleder Daniel Halvorsen, mens Christian Andersen tok seg av de eldste. En utrolig aktivitet og glede skal man lete lenge etter (til tross for noen småskader og tårer). Tre timer aktivitet er lenge og det er tydelig at de yngste begynte å miste litt fokus på slutten av dagen, men ros til alle som fullfører med stor stil. Det er liten tvil om at klubben har en meget lys fremtid i møte.

Vi gleder oss til neste søndag, da fortsetter skolen!

Om noen fortsatt har lyst til slenge seg med, er det fortsatt tre søndager igjen. Vi har plass til noen flere om noen vil prøve seg. 😊