D1: Tynn tropp fikk det tungt mot Ottestad

Kristin Mostuen viste god form mot Ottestad, med 3 kasser.

2.div Dame – Brumunddal – Ottestad 4-12 (1-3)(2-6)(1-3)

Damenes første hjemmekamp fant sted torsdag 7. november, hvor de møtte regjerende regionsmestere fra Ottestad.

Damelaget har brukt lang tid på å etablere seg i år, noe som kunne ses på innbytterbenken. Damene stilte snaut med ei rekke på banen og tom benk. Slik var grunnlaget for en slitsom kveld lagt.

Første periode blir allikevel en periode hvor damene får smake på samspill og stor bane for første gang. Etter et tidlig baklengs mål etter to minutter, finner Sara Marie Iversen og Kristin Mostuen hverandre, og Mostuen klinker ballen inn i nettet. Forsvaret med erfarne Solfrid Neverrøsten og Annette Dæhlin gjør en god periode, og Eva Helen Hobusch-Leirpoll har mange fine redninger. Til tross for dette klarer Ottestad å sende ballen i mål et par ganger til, og resultatet er 1-3 til første pause.

I andre periode begynner damene å kjenne på at innbytterbenken er tom. Ottestad får herje på banen mens damene våre puster tungt, og vi får lite hjelp av dommerne til tross for slag, høye køller og tidvis ufint spill. Innen halve omgangen er spilt har Ottestad fått nettkjenning fire ganger, men heldigvis svarer Mostuen med fint pass til Iversen, som planter en bombe tilbake i Ottestads hule. Mostuen gir seg heller ikke med det, og setter sitt andre mål etter pass fra Dæhlin. Resultatet ender på 3-9 til ny pause.

Etter en tung andre periode bedrer forholdene seg noe for damene i tredje periode. Dommerne begynner å dømme mer, noe som gjør at Ottestad må begynne å spille etter reglene igjen. Dette gagner damene våre, og de får til et bedre spill igjen. Mostuen setter sin tredje scoring, etter pass fra Neverrøsten. Til slutt ender kampen 4-12.

Mostuen blir vår suverene målplukker denne kvelden, og vi gleder oss til hun er fullt tilbake etter nyttår. Veldig positivt er det også å se hvordan damene spiller sammen på stor bane, til tross for at laget er nytt for året.

KAMPFAKTA