D1: TATT PÅ TEMPO

Kaptein Annette Dæhlin og Dala mønstret endelig to rekker, men fortsatt er det litt å jobbe.

2. Div Dame: Gjøvik IBK – Brumunddal IBK 6-2 (2-0)(2-0)(2-2)

Damelaget stilte med to fulle rekker på Campus Arena Gjøvik onsdag kveld. Det var en tent gjeng med store ambisjoner, men dessverre måtte de se seg slått av de raske gjeddene.

I første periode taper de en del baller i forsvaret og Gjøvik kan pent sette inn to baller i nettet uten for mye problemer. En våken Eva Helen Hobusch-Leirpoll i mål gjør at resultatet ikke ser verre ut etter de første tjue.

I andre periode fungerer forsvaret bedre. De ligger tettere på Gjøviks spillere, blokkerer kølleblad i større grad, og vingene bidrar så langskuddene blir færre. Slik blir det et bedre samspill i laget og vi begynner å bevege oss mer mot Gjøvik sitt mål. Dessverre sitter scoringen for langt inne, så vi må igjen gå slukøret inn i garderoben med to bakovermål til. Resultatet viser 4-0 til gjeddene.

Så kommer tredje periode. Gjøvik begynner å bli slitne og damene våre klarer å heve nivået enda et hakk. De fungerer bedre fremover og endelig får vi nettkjenning. Først en suser fra Silje Heide Romsås, pent assistert av Heidi Frogner. Og før vi pakker bagen smeller Frogner inn vårt andre. Kampen ender 6-2, med en velfortjent seier til gjeddene. Samtidig tar damene våre med seg en god kamp på mange måter, hvor flere spillere begynner å blomstre i posisjonene sine. Det skal bli spennende å se hva de får til etter jul!

Målvakt: Eva Helen Hobusch-Leirpoll
Backer: Solfrid, Annette, Emilie og Sara