D1: SEIRET I RINGSAKERDERBY

Kristin Mosuten (t.v) og Silje Heide Romsås sto for h.h.v fire og ett mål søndag.

2. Div Dame: Brumunddal IBK – Nes SK 6-2 (0-1)(5-1)(1-0)

Det var duket for lokaloppgjør når Nes Sportsklubb gjestet Fagerlundhallen søndag. Forrige oppgjør endte 4-6 i favør Brumunddal IBK og ambisjonen var intet mindre til dette oppgjøret. Stemningen og motivasjonen var på topp da startsignalet gikk og dette ga utslag i meget bra spill og god innsats.

Noe ufortjent var det derfor at Brumunddal lå under 0-1 etter første periode. Dette var for øvrig et innlegg som gikk via et Brumunddalsbein og i mål. Damene ble ikke stresset av den grunn og ville fortsette som før da de gikk over i 2. periode.
Det ble litt avventende spill fra start, men etter 6 min satte Silje Heide Romsås første ball i nettet for Brumunddal. Nok en gang skulle Nes ta ledelsen og etter 9 min ut i 2. periode og nesten halvspilt kamp ledet gjestene med 1-2.
Brumunddalsdamene fortsatte som før og var sikre på at det ville løsne snart. Det fikk de helt rett i. Nesforsvaret åpnet seg mer og mer og i løpet av de 5 siste spilleminuttene av 2. periode måtte Nes-keeperen hente hele 4 baller ut fra nettet, etter tre mål av Kristin Mostuen og et av Ida Kartomten. Det var meget fornøyde damer som gikk til pause på stillingen 5-2.

Siste periode var preget av store sjanser til begge lag, men resulterte kun i ett mål i fordel hjemmelaget. Kristin Mostuen scoret kampens siste mål og resultatet ble til slutt 6-2.

Brumunddal kan se tilbake på en kamp med mange scoringer der pasningene satt. Målvakt Eva-Helen hadde mange gode redninger og alle la ned en upåklagelig mengde jobb, også denne gang.

Vel gjennomført!