D1: Mostuen hat-trick sørget for full pott i de dype skoger.

Kristin Mostuen vartet opp med ekte hat-trick i 3.perioden sendte damene på seierssporet igjen.

2.div dame: Elverum – Brumunddal 1-4 (0-1)(1-0)(0-3)

Det var et revansjelystent damelag som møtte opp i Elverums-hallen mandag kveld. Laget var klare for å vinne igjen, ettertap for Gjøvik forrige uke.

Brumunddal var på fra start, og hadde mye ball på Elverums banehalvdel. Laget jobbet bra og mye skudd, men skulle ikke få uttelling før etter 13 minutter. Da var forrige sesongs topp scorer Silje Romsås frempå og satte kula i mål etter fremspill av Ida Kartomten.

I andre periode kom Elverum litt tilbake og utlignet etter 5 minutter. Brumunddal viste lite tegn til panikk av den grunn og fortsatte det fine spillet. Damene fortsatte å pumpe ballen på mål, men slet med å få uttelling. Stillingen endte dermed 1-1 etter andre periode.

I den siste pausen får laget beskjed av trener Jens, at det laget som ville vinne kampen mest, kom til å gjøre det. Det skulle vise seg og bli gjestene. Begge lag starter omgangen med relativt høyt press, anført av en gammel ringrev er det Brumunddal som er mest effektive og etter ni minutter sender Kristin Mostuen Brumunddal i ledelsen igjen.
Seks minutter senere er samme person frempå igjen og øker ledelsen til 3-1. Assist Tale Berntsen.
Med 3-1 ledelse begynner det virkelig å lukte seier, og når Mostuen har tatt med seg snekkerbelte til Elverumshallen, og spikrer igjen kista med halvannet minutt igjen på klokka, er seieren et faktum.

Brumunddal vinner tilslutt 4-1 etter en meget solid kamp.

Kampfakta kan dere lese her…