H2: Dala distanserer seg fra mengden

Med seier over Gjøvik tar A-laget juleferie på topp, med ni poengs ledelse.

Har Brage Holmstrøm og Dala lagt Gjøvik bak seg for godt?

2.div herre: Gjøvik IBK – Brumunddal IBK 1-4 (1-1)(0-1)(0-2)

Onsdag kveld dro A-laget til nye Kallerud Campus Arena for å måle krefter mot gjeddene fra feil side av Mjøsa. Dette er siste kamp for vårt A-lag i 2015 og Brumunddal stiller med et ganske sterkt og rutinert lag, selv om Brumunddals sisteskanse for dagen, ikke kan kalles rutinert i keeper rollen enda.

Daniel Halvorsen i kassa. Første femmer: Brage Holmstrøm (kaptein), Stian Granseth, Daniel Bråthen, Lars J. Bakkerud, Martin K. Bjørke. Andre femmer: Richard Alfstad, Geir Olav Bratberg, Lars Christian Holm, Christian Andersen, Cato Norderhaug.

Første periode:
Gutta åpner bra, flytter ball og bein fort, og etter 1,42 så setter Richard Alfstad inn 1-0 til Brumunddal, assistert av Lars Christian Holm.
Brumunddal forsetter og spille bra innebandy og er klart det beste laget. Brumunddal skaper mye sjanser, men ballen vil ikke i mål, noe som blir en gjenganger ut perioden.
De siste minuttene av 1.periode mister samtlige av Brumunddal spillerene konsentrasjonen og og virker slitne, noe som tyder på at oppvarmingen kanskje ikke var den beste i dag. Dette resulterer i at Gjøvik kommer litt inn i kampen, Gjøvik utligner da det gjenstår 46 sekunder igjen av 1.perioden. 1-1 etter 1.peride.

I pausen blir vi enige om og fortsette med vårt spill, flytte kula og bena så vil sjansene komme.

Andre periode:
Brumunddal fortsetter der de slapp, dominerer kampen.
Gjøvik drar på seg utvisninger fordi de henger etter. Først spiller vi 5 mot 4 i nesten et minutt, uten uttelling. Før Gjøvik drar på seg en utvisning til, slik at Brumunddal får spill 5 mot 3 i over minuttet. Ballen vil fremdeles ikke inn i mål, men sjansene er der.
På slutten av overtallet bryter Gjøvik en ball i midtsonen, og kommer alene med keeper. Brage stormer til og avverger situasjonen på en ulovlig måte. Straffe til Gjøvik, den blir satt i Halvorsens høyre stang. Dermed spill 4-4 i noen sekunder. Brumunddal rir av påfølgende undertall, og det tar bare et minutt før vi får nok et overtall. Vi triller ballen og skaper sjanser, det er bare marginene som er i mot oss da vi ikke setter flere i kassa. Vi fortsetter å styre, men Gjøvik er farlig frempå ved et par anledninger før Richard er frempå nok en gang. 2-1 er et faktum med 1.03 igjen av perioden, nok en gang er det Lars Christian som har pasning. Gutta tar med seg en god følelse inn i garderoben.
Stian må kaste inn håndkle i slutten av 2.periode, vi trekker Martin opp på ving og rullerer med tre backer.

I pausa er det ikke mye og rett på, snarere tvert i mot. Vi fortsetter der vi slapp, for her kommer det til og komme flere mål.

Tredje periode:
Dette er den beste perioden til Brumunddal i dag. Vi kler av Gjøvik gang på gang og er bare en god sisteskanse til Gjøvik som gjør at vi ikke får flere baller i mål. Dette er noe Martin sårt får erfare da han på en meters hold blir spilt fri, setter et raskt og plassert skudd mot mål, men må se at mr Bugge i Gjøvik kassa raner han for det målet.
Vi presser på og 7.39 ut i perioden så scorer Lars Christian mot gamle lagkamerater. Richard tar med backen sin på tur bak mål, ser et lite rom og kølleblad foran mål og det tilhører Lars Christian. Presis pasning og presist skudd 3-1 til Brumunddal, nydelig spill! Bare tre minutter etterpå så skal Martin få sin revansje, fra bakre stolpe på nok et nydelig spill. Passet kommer på tvers fra Brage, 4-1. Vi drar på oss en utvisning etter drøye 12 minutter ved Brage, som vi rir greit av. 16.27 får Gjøvik nok en utvisning, og Brumunddal spiller bra overtall, men på utrolig vis så vil ikke overtalls sjansene inn i kassa i dag. Et minutt ut i overtallet, blir Geir Olav litt «het mellom øra» og fullfører en takling som resulterer i 2.minutter i boksen. Gjøvik tar ut keeperen og presser på, dem klarer og skape noen farligheter på slutten men vi ror det hele i land på en grei måte.

Bra kamp av samtlige i dag, vi gjør ting vi blir enige om og har fokus på vårt eget spill. Vil rose Brage og Richard, som tørr og prøve, og går ut i krigen da laget trenger det som mest.
Vi takker Gjøvik og dommere for en tett og artig kamp!