BRUMUNDDAL STØRST IGJEN

Lea Alfstad er en av mange ivrige jenter i Brumunddal. Denne helga ble det endelig ren jentekamp mot nettopp Lillehammer.

Minirunde: Lillehammer 8.februar

Minirunde G/J 7-11 – Lillehammer er røde, men jammen tror jeg Brumunddal farget Nordre-Ål enda rødere.

Klokken var akkurat passer 09.00 da undertegnede ankom Lillehammer IBK`s nye storstue. En idrettshall uten is og dårlig belysning, en «stue» alle med hjerte i Lillehammer IBK virkelig kan være stolte av.

Tilbake til dagens ankomst. Ned i kjelleren og opp igjen inn i hallen. 4 minutter ut i dagens første rundespill og hallen lyser opp av røde treningsjakker med en velkjent logo. «Ridderne» har inntatt Nordre-Ål skole!

Fra kl.09.00 og frem til kl.13.00 er det ALLTID et dala lag å se i aksjon (unntak mellom kl.12.00-12.20). Vi reiser nok en gang så mannsterke at det rører i et utviklingshjerte. Den nå velkjente oppsvingen i klubben vil ingen ende ta og vi er nok en gang størst i Regionen på minirunden. Rent jentelag som endelig får spille mot et annet rent jentelag (Lillehammer IBK) og over 60 aktive gutter pryder «parketten» fortløpende igjennom en lang dag.

-«Barna har det gøy på turnering. Lærer å håndtere medgang og motgang på banen. Mange ivrige og trivelige spillere som ønsker å spille mest mulig under rundespillet.» Stian Granseth g/j7.

Trener Stian Granseth tar en peptalk med G/J7 før kamp.

-«Barna føler glede og mestring.» Daniel Bråthen g/j7.

Det oser glede, engasjement og vinnervilje lang vei både blant barn og foresatte. Et velsmurt maskinere sørger for en god blanding av lagene som representasjon alle kan være stolte av. En profilering både klubb og sponsorer kan være veldig stolte av.

Klokken 13.00 rigges banen om og G/j 11 entrer banen. Også i denne klassen er det stort sett et Dala-lag å se på banen. Tre lag er imponerende og det er liten tvil om at det gror godt også oppover i lagene våre. Når banen blir større stiller det også større krav til ferdigheter og lagspill. Dette er egenskaper som blomstrer blant våre eldre utøvere. Mange nye spillere før sesongen er alltid spennende og det er tydelig at alle er tatt godt i mot og har kommet fort inn i både teknikk og tankesett.

-«Mye bra spill og god innsats. Pasningene begynner å sitte. Gøy å se rett og slett!» Tom Grønvold g/j11.

Brumunddal stilte igjen med hele tre lag i klassen G/J11.

Nok en gang en stor takk til alle foreldre, foresatte og trenere som gjør dette mulig for barna i klubben vår. Vi er helt avhengig av deres engasjement og positive omtale om både klubb og treningsiver. Neste runde er på hjemmebane 14.mars! Potensielt kan dette bli en historisk runde med tanke på utøvere og ikke minst spillere fra egen klubb. Tidligere rekord ble slått på Nes med 12 påmeldte lag. Klarer vi å toppe dette på hjemmebane? Klubben lover i hvert fall nytraktet kaffe og nystekte vafler +++ til de som kommer.