Brumunddal IBK – Elverum IBK 5-2 (2-2,1-0,2-0)

Søndagen da Elverum skulle senkes eller KKK som sjefen sjøl sier. Knuse kvele kverke.

Vi var helt tente da vi møtte opp i hallen kl 13, men der var det jo ingen. Så da ble det tripping på trappa og venting ute, før den reddende engelen Karl Håkon kom og låste opp for oss. Deretter ble det venting på dommer, som ikke var satt opp til kampen. Bra start. Det som var bra var at det var masse folk på tribuna, det liker vi svært godt, Takk for deeet!

Vi startet kampen litt nervøst som vanlig, men hadde et visst press allikevel. Etter drøyt 6 minutter var Elverum rå heldige som fikk inn dagens første mål etter at Eva var uheldig på mottaket. Vi satte press mot Elverum og et klønete tilbakespill ble fulgt av et frislag som Fru Frogner tok før noen på Elverumslaget hadde fått summet seg, 1-1. Vi jobbet hardt alle sammen og styrte det meste av spillet selv om Elverum kom på flere farlige kontringer. Etter drøyt halv spilt første periode fikk Silje ballen nede ved krysset og skulle sende en pasning foran mål, den havnet i en Elverumspiller som klarte å sende den i mål, 2-1, Silje med årets første mål! J Vi fortsatte presset og mistet ballen litt for enkelt på Elverum sin banehalvdel da de satte i mot målet og fikk inn redusering før pause.

Andre periode styrte vi hele bøtteballetten, men klarte ikke helt å få ballen i mål. Elverum virket slitne og hadde bare noen få kontringer og Eva hadde lite å gjøre i denne perioden.  Det var fint spill, men det var ikke før Sina fikk ballen av Fru Frogner rett foran mål og slengte ballen mot mål at vi gikk opp i ledelse igjen. Det kom noe overraskende på Sina som man nesten skulle tro ikke hadde sett at ballen kunne havne i mål før, men det kunne den altså.

Vi fortsatte vårt spill også i tredje periode, Elverum lå lagt bakpå og ventet på at vi skulle komme i angrep, det ble mye løping og flere skudd på mål, men det tok en stund før det skulle bli flere mål. Marthe vant ballen bak mål og sendte en pasning på gullfat inn til Fru Frogner som enkelt kunne øke ledelsen til 4-2. Vi satte opp presset på Elverum da det gjenstod seks minutter, og snaut et minutt senere fikk Kristin sette inn sesongens første mål etter comeback, med en fin pasning fra Silje. Vi fortsatte presset inn, men fikk ikke noe mer uttelling.

En herlig lagseier og takk til alle som kom å så på oss!

Laget:
Målvakt:
Eva Helen Hobucsh Leirpoll
1. rekke: Mari Helen Bratberg, Annette Dæhlin(0+1), Kristin Mostuen(1+0), Silje Haraldsen (1+1) og Maren Dybvik
2. rekke: Heidi Johansen, Karoline Amb, Heidi Frogner (2+1), Sina Sørum(1+0) og Marthe Gulbrandsen (0+1)

Kampfakta:
1 06:23 Elverum   0-1