Herre: Brumunddal IBK – Elverum IBK 9.feb

Torsdag er det igjen klart for nok et derby da serietreer Elverum kommer til Brumunddal.

2. divisjon herre – Innlandet 2011/2012

brumunddal-ibk-logo

versus elverum-logo

Fagerlundhallen
 Torsdag 9. februar kl. 20.30

Det er igjen klart for et tøft toppoppgjør når rivalene fra Elverum kommer til Brumunddal torsdag kveld. Som alltid mot Elverum er det igjen ventet at dette blir en tøff batalje. En kamp hvor ingen av lagene vil få noe gratis. Her må det jobbes beinhardt skal man gjøre seg fortjent til to poeng.

Brumunddal har så langt i år slitt noe offensivt og defensivt. Vi har sluppet inn nesten likemange mål på to oppgjør som hele sesongen. Dette skyldes mye at vi har slitt med skader og sykdom, som i fjor, men nå ser det ut som om spillerne begynner å bli klare igjen. Til torsdagens kamp, er vår eminente målscorer Brage Holmstrøm tilbake fra sykdom. Espen Helgeson har vært ute med en vond rygg, men er nå spilleklar igjen. Christian Andersen er også klar igjen etter en uke i varmere strøk. Cato Norderhaug har slitt med en ankel den siste tiden, men er forhåpentligvis klar igjen. Forward Hans Iver Frydenlund har vært ute med skade siden vår førte kamp på Lillehammer i år, og vi håper han skal rekke denne kampen. Holder vi sykdom og skade unna så håper vi å kunne stille tre fulle rekker igjen mot Elverum.

Dette er en særdeles viktig kamp for begge lag. Toget for å ta seriegull er trolig gått, da begge lag har måtte avgi poeng mot suverne Lillhammer som ikke viser noen form for svakhetstegn. Dette blir dermed en viktig kamp om sølvet. Brumunddal leder med tre poeng på Elverum før dette oppgjøret, og seier her blir viktig for å holde Elverum på trygg avstand. Vinner Elverum vil de puste oss i nakken, og kun være poenget bak.

Sesongens tredje og siste oppgjøre lagene i mellom blir svært viktig for begge lag. Dette blir nok en rysare som burde være verdt å få med seg.

Slik gikk det sist: Lagene har ikke møttes siden midten av desember, i ett oppgjør som endte 2-2 borte i Elverums hule. Dette var en tett og gjevn kamp, hvor vi var det ledende laget. Elverum forsvarte seg bra og vi slet med å sette sjansene våre. I dette oppgjøret kom dommerne i fokus, med negativt fortegen. Vi fikk blant annet en utvisning i sluttminuttene og måtte spille med en mann mindre. Elverum var farlig frempå og vi måtte si oss heldige som tok med oss ett poeng.

Tabellen: Slik ser tabellen ut i skrivende stund.

TABELL 2.div herre 2011/2012 (Ajour pr.03/02/2012)
    Kamper Seier Uavgjort Tap Poeng Hjemme Borte GF Ga +/-   Streak
Lillehammer IBK Rød 9 9