H1: Maller tilbake med scoring

Dala ubeseiret på hjemmebane da Ajer 2 ble beseiret 3-1.

Herre 1: Brumunddal IBK – Ajer IBK 2 3-1 (2-0, 0-1, 1-0)

Årets siste hjemmekamp. Seriemesterskapet var sikret for lengst og det var duket for fest i Fagerlundhallen. Mange tok veien til hallen denne dagen, og fikk først overvære Christian Andersen få sin heder for å ha nådd 100 kamper på A-lagsnivå i klubben, deretter fikk Daniel Bråthen og Brage Holmstrøm sin oppmerksomhet for å ha nådd 100 poeng. Sistnevnte er den som har nådd 100 poeng på færrest mulige kamper – kun 62! Det er inkludert 2 sesonger i 1. divisjon øst.

Ajer kom med 7+keeper til kamp – vi mønstret 13 + 2 keepere.

Daniel Halvorsen i mål, Eldar Østli backup.

I forsvar hadde vi Lars Johan Bakkerud, Sindre S. Pedersen, Kjell Gunnar Opseth og Christian Andersen.

Offensivt hadde vi Brage Holmstrøm, Lars Christian Holm, Richard Alfstad, Geir Olav Bratberg, Martin K. Bjørke, Daniel Bråthen, Stian Granseth, Mats Bakkom, Robin Evenstad og til slutt men ikke minst, Magnus Maller i sin første kamp etter returen fra låneoppholdet i Ajer IBK.

Første periode:

Vi starter kampen slik vi skal – med knallhardt press. Ajer har ballen lite og blir løpende imellom. De får noen få overganger uten at det blir det helt store. Lars Christian Holm får første endring på tavla i dag da han setter 1-0 etter snaue 6 minutter – assistert av Richard Alfstad. Det går ikke stort mer enn 2 minutter før dagens andre sitter – Da er det Lars Christian som serverer Geir Olav Bratberg som setter 2-0. Etter dette så blir det mye sjanser men dårlig uttelling. Skuddstatistikk for perioden er 14-4 – så sjansene har man hvertfall hatt.

Vi går til pause med en god 2-0 ledelse, og føler vi har god kontroll.

Andre periode:

Ajer står godt i forsvar og får noen kontringer. Gutta jobber heroisk i forsvar og holder unna det som kommer, men med 3:33 igjen av perioden svikter det defensivt. Kasper Sandli blir presset i rundtvant, men klarer å komme seg unna begge dala-gutta og legge 45 foran mål. Det er vel ta totalt unødvendig å si hvem som var på andre enden av det passet – men for ordens skyld så får man nevne at det er Helge Larsen som får klikka den i mål. Vi får en sjanse i overtall og vi spiller tidvis bra, Men Trym Haugan i Ajer-målet gjør en svært god kamp og holder unna de skudda som kommer.

Ajer vinner periode 0-1 og vi går til pause på stillingen 2-1. Skuddstatistikk? 14-4 til Dala også denne perioden.

Tredje periode:

Vi går ut i samme stil og skal fortsette å presse på – vi har overtaket i kampen og må bare få slått noen spikere i kista. Vi får nok en sjanse i overtall uten uttelling, og med 5 minutter igjen av kampen – stillingen fortsatt 2-1 får vi et undertall.  Ajer får inn noen skudd men forsvaret jobber knallhardt og holder unna. Ikke bare holder de unna – men vi scorer i undertall! Brage finner hjemvendte Magnus Maller som finner nettmaskene – og stillingen er 3-1 med 3 minutter igjen av kampen. Vi fortsetter å krige bra og ha kontroll bakover etter å ha ridd av undertallet. Eneste som er verdt å nevne etter disse minuttene er Mats Bakkom som får sin debut denne kampen, får 2 minutter for feil avstand når han blokkerer et utkast fra keeper. Med  sekunder igjen får ikke Ajer til stort og vi vinner kampen 3-1. Skuddstatistikken for perioden er 11-6 til Dala, så sluttsummen der blir 39-14 – en fortjent seier med andre ord.

Kjempemoro å spille med mange på tribuna – og etter kampslutt er daglig leder i Regionen, Hanne Gulbrandsen, tilstede for å dele ut pokalene til Brumunddals seniorlag. Damelaget får sin pokal for seier i 2. divisjon i en av pausene i kampen, og herrelaget får sine 2 – 2. divisjon og 3.divisjon! Storeslem for Brumunddal på seniorsiden i sesongen 2015/2016!

Vi takker alle for oppmøte! Herrelaget har igjen 2 kamper i 2.divisjon. Førstkommende onsdag borte mot Elverum og mandag 14. borte mot Lillehammer. Vi håper gutta fortsetter å vinne og går ubeseirede ut sesongen!