H1: Maller hat-trick i de dype skoger

Onsdag løsnet ned endelig offensivt for A-laget. Med hele åtte forskjellige målscorere.

Granseth (f.v), Holm og Holmstrøm satte en kasse hver.

2.div Herre: Elverum IBK – Brumunddal IBK 3-11 (3-4)(0-6)(0-1)

Årets nest-siste kamp for A-laget – og turen bar mot de dype skoger for sesongens siste kamp mot Elverum IBK.

I mål var det Daniel Halvorsen som skulle tjenestegjøre. Foruten dette var vi 2 rekker + 2 innbyttere.

Rekke 1:  Lars Johan Bakkerud, Christian Andersen, Brage Holmstrøm, Daniel Bråthen og Magnus Maller

Rekke 2: Kjell Gunnar Opseth, Sindre S. Pedersen, Richard Alfstad, Lars Christian Holm og Stian Granseth

Reserver på benken var G15-spillerne Robin Evenstad og Mats Bakkom som fikk spille 3. periode for Christian Andersen og Stian Granseth.

Første periode:

I motsetning til sist kamp hvor Elverum lå i forsvar i 58 minutter av kampen, er de litt mer offensive i presset og innbyr til morsom innebandy. Det morsomme skjer i form av våre kombinasjoner som gir oss masse sjanser. Vi ruller opp det ene etter det andre angrepet, og etter 5:52 setter Richard Alfstad dagens første mål. Det er mye dala etter dette også, men 3 minutter senere er det Elverum som utlikner. Litt utur med spretten på kula gjør at Stian Sønsthagen kommer alene mot  dala-keeperen og ett litt heldig skudd spretter over beinet til dalas sisteskanse. «sjokket» er komplett 30 sekunder senere når Elverum går i ledelsen 2-1. Et langt oppspill gir Elverum sjansen – dalakeeper’n redder de to første forsøka, men så svikter vi i «krigen» forran eget mål og de får satt en retur. Ikke direkte fortjent – men slik er innebandyen. Vi fortsetter å mate på med vårt spill – og det gir resultater.

Vi scorer 3 mål mellom 14:20 og 15:43. Først er det Daniel Bråthen assistert av Christian Andersen, Så er det Stian Granseth assistert av Richard Alfstad, før Daniel Bråthen serverer Magnus Maller til stillingen 2-4! Gutta er i gang og det vises! Det blir ett mål til i perioden, men det går til Elverum. Et skudd fra skråvinkel går inn i nærmeste kryss – en glipp fra dalakeeper’n som er tydelig frustrert over egen innsats på det skuddet.

Det ebber ut til 3-4 ledelse til Brumunddal til pause.

Andre periode:

Vi fortsetter som vi har gjort i 1. periode – men bestemmer oss for å tette igjen litt bakover – være litt tettere i duellene og samtidig spille kula enda litt raskere. Det gjør gutta – og det gjør de med stil! Perioden ender 0-6 til dala, og det rulles opp det ene lekre angrepet etter det andre.

Christian Andersen er sist på det som må omtales som dagens kontring. One-touch gjennom hele bana ender opp på bakerste hvor Christian har kommet på løp(!!). I tillegg til dette setter Bakkerud er skudd fra distanse, Sindre putter på et av sine dype løp fra backplass. Maller setter 2 stykk – begge på bakre etter nydelige pass fra Christian Andersen og Daniel Bråthen – og Lars Christian Holm får sitt mål også, assistert av Stian Granseth på en flott kontring.

Elverum har noen angrep – mye lange baller som tas ned og skal spilles på spillere på løp – men vi plukker det meste enkelt. De får muligheten i et overtall når Christian Andersen lever opp til kallenavnet «æljen» – og lar en Elverumspiller få kjenne på fysikken. Elverum får en del sjanser, men forsvar og keeper holder ballen ute av buret.

Tredje periode:

Siste periode – unggutta skal få spille og Robin kommer inn på løperplass for Stian, mens Mats skal spille back for Christian.

Det er mye bra spill og muligheter for dala denne perioden også – unggutta viser at de har noe å gjøre på bana og holder flyten og spillet i gang veldig bra. Mats viser flere ganger stor ro med kula og er trygg i det han gjør, mens Robin er nære ved å sette ballen i nota et par ganger, spesielt i overtall. Han er frekk og freidig nok til å dra ei skikkelig luke på en Elverum-spiller også. Moro å se på for en aldrende gjeng på benken!

Vi vinner perioden 0-1 etter scoring av Brage Holmstrøm. Vi får et overtall uten at vi klarer å omsette dette i mål (men vi har flust av sjanser) og avslutter siste 20 sekundene i undertall da Brage bestemmer seg for å avslutte kampen litt tidlig. Nærmest scoring i de sekundene er dala som for en kontra i sluttsekundene på et langt utkast på Lasse – men det er noen få sekunder for lite igjen av kampen.

Alt i alt en meget bra kamp hvor det offensive virkelig løsna. Det defensive led litt av dette i første – men vi justerer oss inn og vinner som et skikkelig lag denne dagen. 11 mål scoret av hele 9 spillere viser at vi har mange som kan score mål – bare Maller gjør flere enn ett – han gjør til gjengjeld 3. Det er godt å ha han tilbake i riktig klubb!

Vi takker alle for kampen – og ser frem mot siste seriekamp førstkommende mandag. Da går turen til Kristinshall og målet er klart: vinne matchen så man går uten poengtap igjennom årets 2.divisjon!