D1: Damelaget vant seriefinalen!

Damelaget suverent overlegene da gullet kom hjem!

damseriegull2016

Onsdags kveld reiste damelaget til Elverums dype skoger for å ta gullet hjem! Det var duket for nok en seriefinale lagene i mellom, for ett år siden var det Elverum som vant den siste og avgjørende kampen og stakk av med gullet foran Brumunddal.  For å være sikret seriegullet måtte laget ta poeng, uavgjort eller seier vil være nok til ta tilbake tronen.

Under oppvarming var det tydelig et konsentrert lag som var bestemt på å spille en god kamp. Vi vet at Elverum er gode til å spille så vi måtte spille godt for å lykkes.

Første periode startet og det var en litt typisk start på en viktig kamp. Begge lag spilte nervøst, men etter 5 minutter klarte vi roe oss ned og spillet fikk en bedre flyt. Etter 8.43 fikk Kristin pass av Mari Helen(Malle) og hun satte ballen sikkert og kontant i nota. En herlig følelse og vi klarte senke skuldrene og fortsatte det gode spillet. 7 minutter senere fikk Malle pass fra Annette dypt inne på egen banehalvdel. Fylt med bestemthet rundet hun 2-3 spillere og fikk kranglet ballen i mål etter 2 returer, men ballen skulle inn. Vi gikk til pause med 2-0.

I pausen var det mye skryt å få av coach Frogner, men fortsatt litt å forbedre. Vi visste Elverum kom til å presse hardt og vi måtte holde fokuset og ikke la oss stresse.

Andre periode startet og Elverum presset høyt og hardt, men etter 5 minutter fikk Heidi pass fra Malle som skjøt hardr og presist i mål. 3-0 Elverum ble tydelig stresset, men vi beholdt roen. Resten av perioden var uten de store hendelsene, men begge lag hadde gode sjanser. Eva var tilbake i mål denne kampen og vi var veldig glade hun var på plass. Hun hadde noen gode og viktige redninger spesielt i denne perioden.

I andre pause var det et lettet og fornøyd dalalag som var i garderoben, men vi visste tredje periode ville bli knallhard for Elverum kom ikke til å gi seg. Fullt fokus fortsatt var viktig!!

Tredje periode startet særdeles bra for Brumunddal for vi fikk et frislag høyt oppe på Elverums banehalvdel. Malle sentret til Annette som sendte i vegen en suser som lurte seg inn mellom stengene og vi hadde ledelsen 4-0. Elverum begynte å henge litt med hodet etter dette, men kom med noen gode angrep og lange baller som vi måtte jobbe hardt for å avverge Elverums mål. Vi visste et mål ville gi de blod på tann. Forsvaret jobbet godt sammen med sentrene på begge rekker og unngikk mål sammen med en god Eva. 7 minutter før kampslutt klarte endelig Maren å få ballen bak mål etter en rekke gode skudd. Et velfortjent mål for en hardtarbeidene Maren. Nå gikk «piffen» ut av Elverum og Heidi fastsatte resultatet 6-0 med et nytt skudd etter pasning fra Julia.

Kampen endte 6-0 og Brumunddalsdamene kunne juble for seriegull i årets sesong. En utrolig morsom kamp der alle spilte årsbeste, vi jobbet godt og var utrolig samspilte. All honnør til Elverum som gav oss en god kamp. Det er alltid hyggelig å møte Elverumsdamene siden de alltid er hyggelige og spiller med god sportsånd. Brumunddal er seriemestre denne sesongem, men har også vunnet venninebandyturneringen som har blitt såilt over 4 runder og sikter seg nå inn mot KM i April.

Referent Mari Helen