H2: Andrelaget slo tilbake mot Ajer

Før jul påførte Ajer andrelaget sesongens første tap. Søndag slo Dala tilbake med 6 – 4 seier.

G-15 spiller Robin Evenstad leverte en meget god seniorkamp.

3.div Herre: Brumunddal IBK 2 – Ajer IBK 3 6-4 (3-0)(0-2)(3-2)

Det var igjen duket for kamp for vårt B / rekrutt-lag. En blanding av rutine og ungdom mønstret til kamp mot Ajer IBK 3. Dagens mannskap besto av målvakt Daniel Halvorsen, backer Girts Bajaruns, Tom Richard Hovde og Cato Norderhaug, og offensivt Daniel Bråthen, Kjell Gunnar Opseth, Tomas Hageberg, Jonas Skåden og Robin Evenstad.

Første periode:

Vårt mannskap starter kampen greit, og har det moro på bana. Det er litt sjanser begge veier, men det er dala som åpnet målkontoen da unggutten Jonas Skåden slår en lekker pasning fra bak mål som en fremadstormende Cato Norderhaug setter i kassa. Det kommer to mål til denne perioden, begge signert Kjell Gunnar Opseth. Det første er etter en pasning fra Daniel Bråthen, og det andre er dagens andre unggutt, Robin Evenstad. Robin legger hardt inn langs gulvet foran mål og Kjella styrer den inn.

En god periode av vårt mannskap. Det som kommer andre veien er skudd fra distanse som er relativt enkelt å plukke for Halvorsen i mål.

Andre periode:

Vi skal fortsette som vi har gjort i denne perioden – men det er Ajer som får det første målet. En Ajerspiller plukker en dårlig pasning i midtstona og får gå upresset lenge før han legger den over skuldra til keeper. Vi får en 2-minutter rette etter dette, men vi rir av utvisningen greit. Ajer får redusere nok en gang – og det med bare ett sekund igjen på klokka. Igjen får en ajer-spiller stå upresset lenge og skyter med trafikk på mål. Ballen går via hånda til keeper og i mål. Surt men ikke noe å gjøre med. Det er marginer som gjør at vi ikke scorer denne perioden med skudd både i stolpe, maske og tverrligger.

Tredje periode:

Vi bestemmer oss for å presse litt hardere og kommunisere enda litt mer for å få kvaliteten i spillet vårt opp slik at vi kan kontrollere inn en seier.

9 sekunder ut i perioden er det Daniel Bråthen som kriger inn 5-2 etter litt klikk-klakk-spill med Kjella rett fra duell – en grei måte å starte perioden på! Så drøye minuttet etterpå er det Jonas Skåden som får sette ballen i mål etter pasning fra Daniel Bråthen! Herlig at unggutta tar sjansene sine!

Vi får en utvisning, og det tar bare 19 sekunder for Ajer å få ballen i mål. Bevegelse og direkteskudd var fasiten for målet. Med 6 minutter igjen finner Robin Evenstad igjen Kjell Gunnar Opseth som setter ballen enkelt i mål – og vi leder 6-3! Så finner vel dagens mest humoristiske del av kampen sted. Det blir straffe til Ajer etter litt slurv hos dala. Komedien er et faktum når Ajer-spilleren drar seg forbi keeper som bare resignerer totalt når bevegelsen kommer. Der og da en komedie – men årsaken var tydelig i garderoben etter kampen – venstre-ankel nådde dobbel størrelse på keeper Daniel Halvorsen.

Resten av perioden er det noen sjanser begge veier, men det ender 6-4 til Brumunddal denne dagen.

Kampen var positiv på mange måter for Brumunddal. Kjell Gunnar Opseth fortsetter å finne formen etter fraværet i vinter – en sårt etterlengtet person for dala. Tom Richard Hovde spiller sin første kamp for sesongen etter kneopperasjon i høst. Daniel Bråthen finner nettmaskene igjen og så ut til å trives som center, og var meget dyktig i sin veiledning av unggutta. Og unggutta var vel det mest positive. Jonas Skåden og Robin Evenstad gjorde en meget bra kamp. Solide defensivt samt at Jonas står for mål og assist, og Robin med 2 assist. Toneangivende i en viktig seier for B/rekruttlaget!

Neste kamp er hjemme 31. januar mot Gjøvik IBK 2 – vi gleder oss, og hvis mattematikken er korrekt, så kan Brumunddal IBK bli seriemestere i 3. divisjon med seier i denne kampen!