Portrettet: Lars Christian Holm

Bli bedre kjent med herrelaget! Vi har slått av en prat med en av våre nyeste spillere.

Alder: 28
Yrke:  Student
Posisjon: Forward
Moderklubb: Gjøvik IBK
Tidligere klubber: Gjøvik IBK
Debut: 2002 for Gjøvik. 2015 for Brumunddal.
Beste motspiller: Møtte noen gode spillere da vi var i Sverige å spilte mot vennskaps klubben til Gjøvik (Alfta Indians), blant annet Ciaya Hajo. De hadde en spiller som senere var kaptein for U21 landslaget til Sverige, husker ikke navnet på han, men gutta kunne helt klart å spille ball!
Beste medspiller: Kjell-Gunnar Lunde Opseth
Høydepunkter i Brumunddal IBK: 3-1 seier over Ajer i kick-off kampen, hvor det var topp stemning gjennom hele kampen.

Lars Christian Holm er en av årets nykommere for Brumunddal IBK og en gammel kjenning fra de såkalte gjeddene på andre siden av Mjøsa. Selve interessen for innebandy startet etter en skoleturnering i tidlig alder, noe som ga mersmak. Han har vært borte fra innebandyen i fire år, men har i år valgt å gjøre comeback for Brumunddal IBK.

Holm tar med seg noen gode egenskaper på banen, noe han selv mener er bra driv med ballen og at han ofte kommer til målsjanser.

Han har aldri spilt i 1.divisjon, men legger ikke skjul på at dette er noe han kunne tenke seg å prøve.

– For meg er innebandyen en fin arena for å holde seg i form, samtidig som man har det gøy. Jeg har derfor ingen klare mål for hva jeg ønsker å oppnå, men det hadde jo selvsagt vært gøy med et opprykk, forteller han.

030

Holm legger videre til at sesongoppkjøringen for laget så langt har vært veldig bra og at nivået på trening tidvis har vært veldig høyt. Siden det er en stund siden han sist spilte, forteller han at det for sin egen del tar litt lengre tid å komme tilbake i gamet, men at det stadig kommer seg etter hver trening.

Trenerteamet er han så langt veldig fornøyd med.

– Jeg synes de er på god vei og gjør mye riktig, sier Holm.

Sist han spilte ble han nummer to i poengligaen, derfor er ifølge han selv planen å gå til topps i år.

/Maria Gustavsen