H2: Andrelaget med ny solid seier

Dala med 13-5 seier over Elverum

Halvor Teige med god opptreden for dala

Referat Herre 2: Brumunddal IBK 2 – Elverum IBK 2 13-5 (2-1 /8-1 / 3-3)

Sesongens siste kamp i 3.divisjon for vårt B-/rekruttlag. Elverum IBK kom på besøk med sitt andrelag som for dagen besto av kun 8 spillere – 6 av dem født 99-01. Et ungt lag med masse potensial for fremtiden.

For Brumunddal sin del var det en blanding av alt mulig..

Målvakt: Eldar Østli

Backer: Halvor Teige, Girts Bajaruns, Tom Richard Hovde og Henrik Embretsson

Løpere: Richard Alfstad, Kjell Gunnar Opseth, Stian Granseth, Daniel Halvorsen, Tomas Hageberg, Håkon Sørlie og Jonas Skåden.

Første periode:

En periode hvor det foregår mye på banehalvdelen til det unge Elverumslaget. Brumunddal har mye ball og mye sjanser, men unge Malene Borgan i mål til Elverum gjør en god periode og stopper mye av skuddene. Når vi i tillegg hamrer mye utenfor så blir det lite mål. Men mål blir det – 2 til oss og ett til elverum. Halvor Teige putter dagens første fra distanse før Daniel Halvorsen får en «tap-in» på retur på et skudd fra Richard Alfstad. Disse to kom før 8 minutter var spilt. Deretter er det mye klabb og babb og vanskelige løsninger – og det er en ung Sivert Lersveen for Elverum som får redusert en gang før pausesignalet går.

Andre periode:

Vi går ut med formålet å gjøre det enklere for oss selv. Ballen flyttes mer og vi får flere sjanser. Det er vanskeligere å være keeper for Elverum også når ballen er mer i bevegelse – og av berømte utsagn som kom fra keeperen til Elverum denne dagen er «Har dekk tenkt til å slite meg ut??» når Richard løper frem og tilbake bak mål.

Vi setter 8 mål denne perioden – og de kommer i denne rekkefølgen:

• Richard – pass fra Daniel
  • Daniel – pass fra Halvor
  • Håkon – Pass fra Richard
  • Tomas – Pass fra Håkon
  • Tom Richard – Pass fra Tomas
  • Selvmål – Skudd fra Daniel
  • Tom Richard – uten assist
  • Richard – Pass fra Stian

Elverum får også et mål denne perioden fra nok en 2001-modell – Johan Vogel.

Tredje periode:

Siste periode og vi skal forsette som vi gjorde i andre – men perioden blir til tider mer lik den første. Litt vanskelige valg og et Elverum som står tett gjør det litt vanskelig å få ballen i nota. Perioden ender 3-3. Elverum scorer de to første ved Stian Sønstehagen og Bjørnar Korsmo. Deretter er det vår junior Håkon Sørlie som scorer sitt andre for dagen assistert av Stian, før Kjell Gunnar får sitt mål for dagen, assistert av Tomas.

Elverum scorer så sitt siste for dagen – Johann Vogel med sitt andre, før Håkon Sørlie fullfører sitt hat-trick og vårt siste mål for dagen assistert av Tom Richard. Sluttresultat: 13-5 til våre gutter.

En veldig morsom kamp med en god tone fra start til slutt. Elverum møter til kamp med mye unge spillere og et jente-talent i mål. Stor honnør til dem for en vel gjennomført kamp.

Det er gledelig å se at våre juniorer, Jonas Skåden og Håkon Sørlie gjør sine saker veldig godt. Jonas gjør en meget god jobb defensivt og i oppbyggingsfasen – og Håkon viser spisskompetans e i avslutninger som vi vet han har.

Vi gjennomfører da årets sesong med 8 seire og 1 tap. En solid sesong hvor vi har fått masse oppturer. Det kommer et eget innlegg her på hjemmesidene våre med en oppsummering av sesongen for 3.divisjons-laget vårt!

^Daniel