H2: Andrelaget med sesongens første tap.

Seiersvante gutter, måtte se seg slått av Ajer 3 søndag.

3.div herre: Brumunddal IBK 2 – Ajer IBK 3  2-7 (0-2 / 1-1 / 1-4)

Det er ikke lenge siden vi spilte mot Ajer 3 – da på bortebane. Gutta våre gikk seirende ut med resultatet 1-3. Denne gangen var det vår tur til å spille på hjemmebane. I mål hadde vi Daniel Halvorsen, på backene Halvor Teige, Girts Bajaruns, Lars Bakkerud og Henrik Embretsson. Fremover var det meget ungt. Martin K. Bjørke, Robin Evenstad, Jonas Skåden, Harald Sønes, Tomas Hageberg og Stian Granseth. Sporty av våre G15-spillere å stille til start etter å først ha gjennomgått 3×15 i en krige-kamp mot Nes!

Første periode:

Det bølger litt frem og tilbake. Brumunddal presser ikke slik de pleier, og lar Ajer flere ganger få etablere seg offensivt. Dette er noe vi har hatt fokus på i de andre kampene mot Ajer 2 og 3 – men i dag satt ikke presset helt. Vi har noen sjanser, men ikke av det helt store slaget. Perioden ender med 0-2 til Ajer – begge kommer av litt dårlig markering i slottet og at vi lar de gå upresset litt for lenge.

Vi prøver å korrigere litt på dette i pausa. Når presset sitter, så er vi best på banen, men det hjelper lite når vi ikke fullfører presset hele tiden

Andre periode:

Denne perioden er mye bedre. Presset sitter bedre og det gjør spillet også. Unggutta skal ha honnør for å kjempe og jobbe knallhardt. 4:50 ut i perioden setter Martin K. Bjørke ballen i nota med et velplassert skudd i krysset. Deretter har vi flere sjanser – men det fortsetter å bølge – og de unge spillerne på Ajer får til tider litt for lang tid med kula. Det straffer seg etter 12:45 da de får sette 1-3.

Perioden ender 1-1, og vi går til pause med 1-3 på tavla.

Igjen maner vi til å gå mer i krigen – og ikke minst flytte krigen til dem og ikke la krigen stå på vår halvdel.

Tredje periode:

Vi starter bra igjen – Martin setter sitt andre for dagen på en markkryper. Ajer får et mål bare 2 minutter senere, og deretter er kampbildet at vi forsøker å krige uten å lykkes helt – mens Ajer får gå mye upresset i rundtvant og legge inn foran mål. Slikt blir det mål av og de setter 3 til denne perioden til sluttresultatet blir 2-7.

Alt i alt er det en fortjent seier til Ajer 3 denne dagen. Gutta våre har ikke helt dagen, og man skal ikke mange prosentene ned i prestasjon før man får trøbbel mot gode unggutter fra Hamar.

Vi gratulerer Ajer 3 med seieren, og tar juleferie nå. Til tross for årets første tap for senior herre, så topper Brumunddal både 2. divisjon og 3. divisjon til jul! 2. divisjon leder vi med hele 9 poeng ned til Gjøvik og Elverum (som begge har en kamp mindre spilt), mens i 3. divisjon leder man også (dog litt usikkert med hvor mye pga at tabellen ikke er 100% oppdatert – men 6 poeng cirka?)

God jul til alle! Vi ses på nyåret!