J15: Jentelaget spilte treningskamp

Flott innsats av jentelaget i sin første kamp.

029

Brumunddal IBK har ikke mønsteret jentelag siden 2009. Den gang i form av småjente. Den gang klarte vi ikke opprettholde tilbudet, da vi som eneste klubb i innlandet hadde et slikt tilbud. Mangelen på lag å spille mot gjorde at gruppen ble oppløst.

Dette er heldigvis noe krets og klubber har tatt tak i. I fjor startet jenteprosjektet i kretsen, med mål om å få flere jenter til å spille innebandy. Så langt har prosjektet vært vellykket, da fire klubber nå har jentelag. Elverum og Gjøvik var først på banen sist sesong. I år har Ajer og Brumunddal fått opp egne jentelag. Det er ingen engen serie for jentelagene enda, men dette tror vi vil komme med den økende interessen.

Sånn sett ble 15. desember en liten merkedag sett med våre øyner, da vi for første gang siden 2009 mønstret et jentelag til kamp. Våre jenter møtte Ajer hjemme i Fagerlundhallen denne kvelden. Ajer var det beste laget denne dagen, men Dala-jentene leverte en flott innsats og tar med seg masse ny erfaring videre.