Brumunddal hadde med 28 barn på dagens minirunde.

Lørdag ble det avholdt minirunde på Gjøvik. Brumunddal hadde med 28 barn fordelt over 3 lag.

Minirunde på Gjøvik: 28 barn i aksjon på mikro og mini!

Hele 29 barn var i aksjon for Brumunddal i disse to klassene i dag i form av 2 lag på Mikro, og ett på mini. Idrettsgleden var stor – og det var tydelig at alle barn i hallen hadde en flott dag!

Mikro

Vi stilte med 2 lag i dag da vi har fått en enorm medlemsmasse i alderen 5-6 år. Vi har over 20 navn på listene våre, og nesten 20 av dem deltok denne dagen!

Micro 1 og Micro 2 hadde 3 kamper hver denne dagen. Mot Nes, Ajer og hverandre!

Begge lag viste en enorm idrettsglede – og foreldrene på sidelinjen var om mulig like entusiastiske som barna selv. Fremgangen fra første mini-runde er enorm, og ingen av lagene går målløse av banen i noen av sine kamper!

Vi har et mål om at alle barn skal spille like mye – og alle skal få prøve å stå i mål. I dag var det Niklas, Oliver og Trym H som fikk prøve seg i mål – og det gjorde de på en flott måte! Det var aldri tvil om hvor ballen var – for der var gutta til enhver tid! Byttene styres godt av trenerne som sørger for at alle barna får boltre seg på banen.

Lagbilde Micro 2
Lagbilde Micro 1

Mini

Det var lenge spennende om vi kom til å ha et mini-lag dette året – men sakte men sikkert så vokser også denne gruppen – og vi håper den fortsetter å vokse enda mer!

Vi fikk spille hele 4 kamper denne dagen mot Gjøvik, Ajer svart, Lillehammer og Ottestad. De aller fleste på mini har spilt innebandy i bare et par måneder – men det skulle man ikke tro når man så dem i dag. De spiller bra, skyter, sentrer og arbeider hardt gjennom alle kampene.

Gledelig er det å se at regionen stadig vekk vokser. 2 nye lag stilte til denne turneringen i form av Ottestad og Fredheim. Vi i Brumunddal ønsker dem hjertelig velkommen, og håper å få se de på banen fremover!

Lagbilde mini
Minigutt

Vi vil også gratulere Gjøvik IBK med en ny flott hall! Kallerudhallen har fått en kjærkommen oppussing – og samtidig fått enda en spilleflate! Hallen fremstår som helt ny og er en av regionens aller fineste arenaer! Vi ser allerede nå for oss å spille KM der! Så kan vi fra Brumunddal og Hamar se på den flotte utsikta de har også!

Vi takker for et flott arrangement! G-12 har også runde denne helgen, og der kommer det et eget referat når den er gjennomført. Brumunddal stiller med 2 lag i den klassen, noe som også er veldig veldig gledelig!