Portrettet: Bjørn Atle Torstensen

Bli bedre kjent med herrelaget! Vi har slått av en prat med lagets siste skanse.

_DSC6777 #84

Bjørn Atle S. Torstensen

Navn:  Bjørn-Atle S. Torstensen
Alder: 30
Yrke:  Prosjektleder
Posisjon: Keeper
Moderklubb: Brumunddal IBK
Beste motspiller: Ingen spesielle
Tidligere klubber: Ingen

Bjørn-Atle S. Torstensen blir beskrevet av sine lagkamerater som tryggheten selv og en keeper som sjelden gjør feil. Han har vært borte noen sesonger, men er nå tilbake for fullt. En av hovedgrunnene til at Torstensen valgte å begynne med innebandy, var fordi han trengte nye utfordringer som keeper, da fotball begynte å bli kjedelig. Det han vil oppnå med innebandyen, er å bli en kanongod keeper.

– Hva vil du si er dine beste egenskaper på banen?
– Jeg har et godt overblikk og prøver å hjelpe forsvaret med det, forteller han.

Et av målene Torstensen har satt seg for sesongen, er å utvikle seg videre som keeper og gi gutta den tryggheten de trenger bakover.

Han sier videre at laget virker veldig bra og at han har troen på at Brumunddal IBK vinner 2. divisjon i år.

– Trenerteamet har som oppgave å kunne se an spillet og ta riktige avgjørelser som fremmer laget både på treninger og kamper. Har du noen gode tips?
Man må bygge opp laget bakfra og jobbe seg videre fremover, først da kommer resultatene, mener Torstensen.

Han forteller også at han har lagt merke til at laget aldri har hatt et så godt samspill som det de har nå, sammenlignet med årene tidligere.

–Dette lover meget godt for sesongen, sier Torstensen.

/Maria Gustavsen