H2: Andrelaget med tredje strake seier

Fredag kunne andrelaget innkassere årets tredje strake seier, da Gjøvik måtte se seg slått med 2-6 i nye Campus Arena.

15 år gamle Harald Sønes spilte sin første herrekamp for sesongen.

3.div Herre: Gjøvik IBK 2 – Brumunddal IBK 2 2-6 (1-1)(1-1)(0-4)

Etter 2 kamper mot Elverum, hvor det var en brakseier og en krangleseier – var det nå tid for å cruise over mjøsbrua og ta skarpt til venstre i rundkjøringa. Gjøvik IBK 2 sto for tur – og alle hjerter gleder seg til en ny match.

Brumunddal reiser til slutt med 9 mann + keeper. Eldar Østli tok vakta i kassa. Halvor Teige, Martin Korpberget Bjørke og Cato Norderhaug tok defensivt ansvar, og fremover på banen skulle Hans Iver Frydenlund, Daniel Halvorsen, Stian Granseth, Lars Christian Holm, Tomas Hageberg og Harald Sønes  forsøke å skape farligheter.

Første periode:

Brumunddal tok tidlig kontroll på kampen, men det manglet en god del på effektiviteten, samt at keeper i Gjøvik-kassa står en god kamp. Drøye 7 minutter ut i kampen må han allikevel plukke en ball ut av målet. Hans Iver Frydenlund står bak mål, sikter seg inn på køllebladet til Daniel Halvorsen som kriger inn 0-1 ledelse. Det tar ikke med enn et par minutter før det sitter en motsatt vei. En Gjøvik spiller kontrer og drar seg forbi en dala-forsvarer før han legger den i mål. Litt svakt og billig, men sånn er det når Dala spiller på høy risiko. Resten av perioden er det ikke stort å skrive om – anna enn at vi har en del sjanser uten å få særlig utbytte.

Det gjøres allikevel ikke noen endringer i pausen. Gutta føler nok at ketsjupeffekten må komme og fortsetter der de slapp.

Andre periode:

Perioden er knappe 3 minutter gammel når ballen går i mellom bena på dala-keeperen og i mål. Vi tar igjen over, men til tross for 2 muligheter i overtall så er det dårlig med mål i gjøvik-enden. 15 minutter ut i perioden tar Hans Iver Frydenlund ansvar, fosser frem og setter ballen kontant i nettaket til 2-2. Litt frustrasjon er å spore hos dala men perioden ebber ut med 2-2.

I denne pausen endrer dala litt på rekkene. Hans Iver Frydenlund og Stian Granseth bytter plass. De nye rekken er da Hans Iver Frydenlund – Harald Sønes – Tomas Hageberg og Stian Granseth – Lars Christian Holm – Daniel Halvorsen.

Tredje periode:

Det svinger mer av dala denne perioden. Gutta får mange sjanser, og allerede i de første byttene har vi en 3-4 skudd på mål. Vi må allikevel vente litt over 5 minutter før ballen er å finne bak gjøviks sisteskanse. Lars Christian Holm finner Daniel Halvorsen i rundvantet – han løper bak mål og setter ballen inn den gode gamle kjøkkenveien til 2-3 ledelse og sitt andre for dagen. Bare minuttet senere tar Halvor Teige millitært ansvar – fosser frem fra sin backposisjon og limer kula i krysset til 2-4. Nå er dala i siget og Stian Granseth vil være med på moroa. Vinner ballen i offensiv sone og setter sikkert inn 2-5. Siste mål for dagen gir oss noe så sjelden som et hat-trick av Daniel Halvorsen. Stian Granseth viser hovmesterblikk med en hard pasning inn i slottet som Halvorsen enkelt kan klikke i mål.

Kampen hadde 2 litt labre og 1 god periode. Siste periode funker ting mye bedre og det viser også resultatet i denne perioden. Harald Sønes gjør en god kamp på senior og viser at klubben har mye å se frem til, og Tomas Hageberg kriger utrettelig. Resten av seniorgjengen har det til syvende og sist gøy på bana og vi reiser hjem med årets tredje seier.