Brumunddal IBK vant frem i Seksjonsstyret

Etter uker med uvisshet, avfeide argumenter og en tung papirmølle har NBF sett seg nødt til å snu på tross av sitt eget regelverk. Brumunddal IBK blir å finne i 1. divisjon også kommende sesong.

M Maller 1-1 220913 2
Magnus Maller og Brumunddal IBK er nå klare for mer jubel i 1.div.

Fredag 4. april, tre dager før den varslede avgjørelsen mottok Brumunddal IBK melding fra Norges Bandyforbund om at vi beholder plassen vår i 1.divisjon Øst for sesongen 2014/15. NBF innrømmer at de har gjort en slett jobb både med tanke på en dårlig organisert tabell som ligger på deres egne nettsider, samt at informasjonsflyten i forkant av sesongen var for dårlig.

En samlet klubb er selvfølgelig lettet i dag, men denne avgjørelsen skaper ingen jubelsener i Fagerlundhallen. Vi har forventet dette utfallet siden dag 1 etter at saken kom opp, og ser videre på avgjørelsen som en bekreftelse på at rettferdigheten har seiret.

Styret i klubben ønsker også å understreke at vi tar null kritikk i forhold til denne saken. Vi står inne for alt vi har skrevet og sagt, og mener at vi har god dekning for våre uttalelser selv om enkelte har vært tøffe og krasse. Vi har aldri vært ufine, og har sett på våre valg av ord som en nødvendighet. Vi er helt enige at NBFs regelverk er klokkeklart når man leser det i ren tekst, men i og med at NBF selv avviker fra sine paragrafer samtidig som de gir signaler på sine nettsider om at kun et lag skal ned, mener vi at vår undersøkelsesplikt ikke kan legges til grunn for denne uoverensstemmelsen. Dette har vi jo også fått bekreftet i dag ettersom Seksjonsstyret har snudd og gitt oss medhold.

Vi mener fremdeles at saken er blitt håndtert særdeles uprofesjonelt både før og under saken kom opp, og håper at det blir tatt lærdom av dette. Det att NBF nå har snudd i saken, er vi veldig glade for.

Brumunddal IBK ønsker å beklage seg ovenfor spillere, støtteapparat, sponsorer, publikum, presse og andre som følger oss. Det har vært noen urolige dager i klubben vår, og vårt arbeid frem mot neste sesong ligger langt der vi hadde ønsket å være. Vi kan nå garantere at vi setter alle kluter til, og at vi med hardt arbeid skal hente oss inn igjen, og være klare til en ny sesong der vi hører hjemme.

Vi vil takke alle som har vist sin støtte i denne saken.

Link til NBFs egen pressemelding om saken kan leses på www.innebandy.no

Styret i Brumunddal IBK