Vidar Alberti nominert til årets ildsjel

Vidar Alberti er en av pådriverne bak bla. El-innebandy tilbudet i Innlandet og Brumunddal. Nå har han blitt nominert sitt arbeide for multifunksjonshemmede. Vi håper så mange som mulig stemmer frem Vidar.

vb

For snart to år siden ringte Vidar meg for å høre om Brumunddal IBK ville være med få starte opp med el-innebandy, ett tilbud spesielt tilrettelagt for funksjonshemmede. Dette kunne  vi ikke si nei til, og ville være med på å tilrettelegge  for dette. Da var første brikke på plass. Etter mye planlegging og møter kunne vi høsten 2013 tilby dette tilbudet for første gang i klubbens historie.
Vi fikk tidlig våre første medlemmer, og i dag begynner det å bli ganske stor aktivitet i Fagerlundhallen.

Vidar som jobber som koordinator, har tilrettelagt, veiledet, hjulpet til med søknader slik att barna får sine egne kjelker, og ikke minst rekrutteringen.

I Innlandet Bandyregion er det nå El-innebandytilbud på Stange, Gjøvik, Elverum og Brumunddal. Bak alle disse prosjektene står en mann, Vidar Alberti. Og det kan trygt sies att disse tilbudene ikke hadde eksistert uten denne mannens lidenskap for disse barna. Han har også etablert originale idrettsaktiviteter som kjelkehockey, kajakk, sitski for multifunksjonshemmede.

Vi ønsker Vidar lykke til med kåringen, og håper mange vil stemme på Vidar.

elibandy

Her er noe av det NRK skriver om Vidar;

Vidar Antonio Alberti (54) fra Hamar har et brennende hjerte for de som ikke er like mobile som en gjennomsnitts nordmann, nemlig de funksjonshemmede.

I dag ble det klart at engasjementet virkelig blir satt pris på, både lokalt og av toppene i idretts-Norge. Som førstemann er nemlig Alberti nominert til «årets ildsjel», en pris som skal deles ut under Idrettsgallaen 10. januar.

Du kan lese mer her: