H2: Andrelaget valset over gjeddene fra andre sia.

Dette var kvelden da Hovde hadde jobbet seint, var sulten og fikk servert gjedde til kveldsmat.

IMG_0103
Tom Richard Hovde noterte seg med karrierebeste med sine 4 mål og 6 poeng mandag.

Det var klart for årets 2. og siste oppgjør mot Gjøvik. Denne gangen var vi vertskap, og det var aldri noen tvil om hvem som skulle ta tre poeng denne kvelden. Dette på tross av horribelt forsvarsspill av undertegnede da Gjøvik tok ledelsen 0-1.

LAGET:
Målvakt: Morten Lien

1.rekke: Cato Norderhaug (0+1), Christian Andersen (2+2), Fredrik Nordhagen (2+2), Geir Olav Bratberg (2+1) og Girts Bajaruns (2+1)

2.rekke: Edmunds Eglitis (3+3), Jan Raymond Mikkelsen, Kjell Gunnar Opseth (2+0), Tom Richard Hovde (4+2) og Daniel Halvorsen (1+0)

Tomas Hageberg spilte også (0+1)

1.periode:

Gjøvik tar ledelsen tidlig da Æljen tydeligvis tenkte mer på jakt enn forvar. 0-1 etter 35 sekunder var fasit. Det skulle dog ikke ta veldig lang tid før regnskapet var ajour. Æljen var tydelig sur etter feilen og setter 1-1 etter 1.35. Etter dette løsner det godt i målprotokollen for gutter. 2-1 signert Kjella, 3-1 Edmunds, 4-1 Daniel Halvorsen og 5-1 Fredrik er fasit etter 20 spilte minutter.

2.periode: Vi blir enige å spille mer som ett lag og ikke kjøre alt for mye «one man show». Vi blir enige om å spille spillet vårt som innebærer ballen bredt med god bevegelse rundt mål. Dette gjennomføres til gangs ut kampen.

6-1 signert Girts (hans første scoring for ridderne), 7-1 Hovde, 8-1 Hovde, 9-1 Kjella og 10-1 Edmunds viser resultattavla etter 40 spilte minutter. Vi har i tillegg en del sjanser på åpen kasse, samt at metallet fikk kjørt seg. Tom Richard noterer seg for to mål i en og samme periode (historisk må være..)

3.periode. Vi blir enige om å bare kjøre på som tidligere.

Drøyt tre minutter spilt når Geir setter 11-1 (endelig for en Bratberg med helt ok med sjanser de første 40.), 12-2 Bratberg, 13-2 Girts, 14-2 Edmunds, 15-2 Andersen, 16-2 Hovde, 17-2 Hovde!, 18-2 Fredrik. Kvelden rundes av med en Gjøvik scoring på 59.59. Sluttresultat 18-3.

IMG_0042
Kampen største gigant var Edmunds Eglitis med sine 3 mål og 6 poeng.

8 av 11 mann noterer seg for scoring og 10 av 11 plukker poeng. Dette helt klart kalles en lagseier. Morsomt å se at også 2.laget spiller god innebandy og scorer mange mål. Det er tydelig at moralen og gleden er på topp.