Tap i sesongens siste match

Formsterke Ajer ble igjen ett nummer for store mandag kveld. På tross av tap, var det en god gjennomkjøring for våre gutter.

1702hansi1 red
Hans Iver Frydenlund hadde to mål mandag kveld

Ajer IBK viste seg nok en gang for sterke for årets seriemester. Fokuset de siste ukene har vært matching frem mot en evt. kvalikk. Etter en solid revansj mot Elverum forrige uke var det en offensiv gjeng som tok turen til Hedmarkstoppen i kveld. Vi var enige om at vi skulle matche Ajer, men ikke minst produsere mer offensivt enn vi gjorde ved forrige besøk. Treningsoppmøtet har vært noe varierende etter at seriemsterskapet ble sikret, noe vi også har lidd litt av den senere tiden. På tross av dette viser dagens kamp at vi kan prestere på et godt nivå når vi luker vekk personlige feil.

1.periode (2-0):

Vi skal ut og holde mer på ball. Desverre går det ikke mer enn 4:25 før dagens første ball havner bak Terje. Brødrene Larsen finner hverandre fint og vi henger rett og slett ikke med i markeringene. 2-0 kommer etter 11:23 da Helge igjen kombinerer fint og setter ballen på nesten åpent bur. Nok en gang mister vi ballen på vei fremover og blir straffet hardt.

Vi produserer en god del denne perioden, og kun en god Ole Kristian Bakker i Ajer buret hindrer scoring.

2.periode (2-1)

Vi er enige om at vi er med så langt, selv om vi ligger under. Fokuset for matchen er offensiv bevegelse og produksjon, noe vi vet kan gå ut over vårt ellers så solide forsvarsspill. Ajer bruker 3:25 på å sette 3-0 etter en kanon av Terje Larsen som limer kula i krysset (en typisk Terje scoring). Etter dette drar Kjella på seg en 2.minutter for gjentatte (vel fortjent vel å merke). Undertallet rir vi fint av, og vi har akkurat rukket å bli fulltallige før reduseringen til 3-1 er at faktum. Brage setter fart og kan spille Kjella på blank, men veldig heller å sette kula selv. Perioden er preget av mange sjanser begge veier, men etter 18:56 øker Ajer sin ledelse til 4-1. Nok en gang etter et brudd midt på banen.

3.periode (3-3):

Vi kjenner vel litt på det i garderoben at resultatet kanskje ikke står helt i forhold til sjanser, men det handler som kjent om å sette ballen i målet. Vi bestemmer oss alikevel for å avslutte sesongen med litt mer futt en tidligere i kampen. Stian Granseth kommer inn for Tom og tar over som senter i rekke med Hansi og Bråthen. Dette gir nesten umiddelbart uttelling, men Søten blir nok fortsatt ikke husket for sine avslutningsferdigheter 😉

Det skal alikevel bare gå 2:32 før Richard melder seg på og setter inn kveldens andre redusering 4—2. Kun 20 sekunder senere er Hansi frempå og setter enda en redusering. Nå er det virkelig kamp på Hedemarkstoppen. Det koker nok litt for begge lag, og det står ikke på sjanser i denne kampen. Etter 8:58 scorer Ajer dagens 5. ved et solid slagskudd fra Ørjan Petterson. 12:52 viser tavla da Hansi nok en gang viser seg frem og jobber inn nok en redusering. Vi prøver oss så på en liten timeout, hvor planen er å plukke av Terje ved første mulighet. Istedenfor å få en 6 mot 5 situasjon setter T. Larsen like godt 6-4 umiddelbart. For å avslutte kvelden bestemmer tidligere Ajer spiller Arya å leke forsinket julenisse og serverer Fredrik Arnesen alene mot keeper, 7-4, noe som også blir dagens sluttresultat.

Vi spiller tidvis bra innebandy, men vi blir straffet ekstremt hardt på personlige feil. Dette må vi ta med oss og jobbe med inn mot en evt. kvalikk. Vi visste at det defensive ville lide litt under mer offensiv satsning, men dette fungerer alt i alt ganske bra. I dag taper vi for et bedre Ajer lag, som virkelig viser hvordan man raskt kan flytte en innebandyball.

Takk til et godt Ajer lag og en god dommer, Magnus Skullstad.

Målvakt: Terje Dahl.
1.rekka: Tom (Søten spilte 3.periode), Cato Ø., Hansi (2+0), Bråthen (0+1) og Arya (0+1)
2.rekka: Bakkerud, Kjella (0+1), Richard (1+0), Brage (1+0) og Andersen