SG: Småguttlaget leverte årsbeste i Hedmarkshallen

Brumunddals smågutt lag har vist fin vekst denne sesongen, og i forrige småguttrunde kom også lønn for strevet. Laget kunne juble for sesongens første seier, i tillegg ble det en uavgjort.

106

Søndag 18. januar var det klart for småguttrunde på Hamar. Runden skulle egentlig vært på Raufoss, men på grunn av problemer med halltid så ble den altså flyttet til Hamar. Vi møtte opp med 9 spillere og meg, Martin, som var med på turnering for første gang denne sesongen. Denne gangen skulle vi møte Elverum, Ajer Hvit og Ajer Svart. Gutta gruet seg litt til kampene mot Ajer, men denne dagen skulle vi vise at med god innsats og vilje så er ikke Brumunddal lette å slå.

Første kamp var mot Elverum. I første periode kunne det virke som at gutta syntes det var litt tidlig på dagen for å spille innebandy. Elverum har ballen mest og skaper de beste sjansene mens vi trenger litt mer tid til å våkne.  Men etter en liten alvorsprat i pausa så er det et helt annet Dala-lag som kommer på bana. Vi har blitt enige om å få oppspillene våre langs vantet og ned i rundvant. Dette løser gutta glimrende, og plutselig er det vi som har tatt over spillet. Gutta jobber utrolig bra både i forsvar og angrep denne perioden, bedre enn noen gang før. Kampen ender til slutt 3-3, noe som må sies å være et rettferdig resultat selv om Elverum har et skudd i stolpen helt på slutten. Christoffer står en meget bra kamp i mål, utespillerne jobber heroisk i forsvar og vi scorer 3 meget pene mål. Blant annet et frislag som sitter knallhardt helt inntil stolpen.

Neste kamp var mot Ajer Hvit. Etter kampen mot Elverum måtte Andreas dra hjem fordi han var syk. Veldig synd, men samtidig sporty av Andreas som møter opp og prøver selv om han ikke var frisk! Gutta gruet seg fortsatt til denne kampen, siden de visste at Ajer har spillere som er veldig gode både på teknikk og skudd. Før kampen sa jeg til gutta at hvis vi spiller på samme måte som mot Elverum så kan vi slå Ajer også. Og det skulle vi altså klare. Denne gangen er det Adrian som vokter buret for oss og han gjør en utrolig bra kamp sammen med resten av gutta. Vi jobber og sliter som løver hele kampen. Vi bryter pasninger, dekker skudd og kontrer når vi har muligheten til det. Vi scorer på et nydelig langskudd helt nede i lengste hjørne, og når vi jobber så fantastisk bra i forsvar så klarer ikke Ajer å få en eneste ball i nettet bak Adrian. Dermed har vi slått Ajer! Veldig gøy for en trener å være på benken når spillerne leverer en kamp som dette.

Siste kamp for dagen var mot Ajer Svart. Gutta var slitne før denne kampen, og det var dessverre litt for tydelig på bana. Tidlig i kampen ligger vi under 3-0 og da går lufta ut av Dala-ballongen. Kampen ender med et stort tap mot meget gode Ajer-gutter.

Vi gikk i garderoben og ble enige om å glemme den siste kampen. Alle gutta har god grunn til å være fornøyd med seg selv etter denne dagen! Herlig innsats og positiv innstilling fra alle sammen. Veldig moro å høre at gutta støtter hverandre og gir ros hele veien.  Sånn skal det være!

Vi takker alle lag, dommere, herlig heiagjeng på tribunen og Ajer IBK for en flott dag i Hedmarkshallen!

Skrevet av Martin Bjørke