Sneak peak: Mye å glede seg til…

Da er serieoppsettet for 1.divisjon herrer klart, og vårt A-lag serieåpner borte mot selveste Vålerenga. 22. september braker det løs.

For oss som har spilt i Innlandsserien i alle år, er det noe uvanlig å få ett klart serieoppsett midt i juni. Men det har vi nå fått, og det blir mange spennende kamper i 1.divisjon for våre skinnende riddere. Det er klart att det blir 11 lag i kommende sesongs 1.divisjon, fordelt på 22 serierunder og 20 kamper.

Det blir 10 hjemmekamper i Fagerlundhallen, fordelt mellom september og mars. Vi i Brumunddal IBK skal gjøre vårt for å lage en perfekt ramme rundt kampene våre, både på og av banen, og både håper, og oppfordrer alle til å komme å se kampene våre.

Vi trenger ett hjemmepublikum i ryggen for å lage ett fort av Fagerlundhallen.

Serieåpning.

Brumunddals motstander i klubbhistoriens første 1.divisjons kamp blir mot ingen ringere enn Vålerenga IBK, som vi møter borte i Jordal hallen 22. september.

Selv om de færreste her i Brumunddal kjenner til Vålerenga som innebandyklubb, er Vålerenga ett merkenavn, organisasjon, som alle her på Hedmarken kjenner godt til. Vi har sterke røtter og bånd til Vålerenga,  både gjennom fotball, ved HamKam, og ikke minst gjennom Storhamar hockey, hvor det har vært utallige derbyer lagene imellom.

Det att vi nå etter hvert får besøk av Enga på innebandybanen i Brumunddal, så blir nok dette ett oppgjør, som for mange kanskje blir årets høydare, og helt klart en publikums favoritt av kamper som skal spilles. Det spørs om våre motstandere er like spente, når Brumunddal kommer på besøk.

Vålerenga er en godt organisert klubb og ett meget godt hjemmelag. De har vært i 1. divisjon i sju strake sesonger, og tok en meget sterk fjerdeplass sist sesong, etter flere sesonger med middels gode plasseringer. Vålerenga tapte bronsen i kampen mot Holmlia på målforskjell.

Vålerenga blir ett nytt lag for oss i Brumunddal, som vi nå får stifte bekjentskap med. Vi kjenner lite til lagets spillerstall, men det er klart att tidligere Gjelleråsen- og eliteseriespiller Anton Brenner blir spillendetrener for laget inneværende sesong.
Vålerenga jobber med å styrke stallen i løpet av sommeren, og med de rette spillertypene, tolkes det slik att målsetningen er å klatre på tabellen og kanskje til og med gå for opprykk.

To av lagets profiler er Sebastian Lann og Ricky Olars, som begge scoret 26 mål og sto for h.h.v. 34 og 45 poeng for Enga sist sesong.

i140175_1351114881234
Bildet er lånt fra Enga sine sider, og rettighetene eies av Vålerenga IBK.

Første hjemmekamp.

Nor-92 blir enda ett nytt lag som vi  vil stifte bekjentskap med under kommende sesong. Klubben er en av Norges klubbgiganter, og var i eliteserien så sent som 2011/2012 sesongen. Da hadde de en serdeles tung sesong. De gikk hele sesongen uten seier, som endte med null poeng og nedrykk til 1. divisjon.

Målsettningen til Nor-92 var klar. Å rykke rett opp igjen til eliteserien. De har store ambisjoner om å gå til topps i Norsk innebandy. Det klarte de ikke på første forsøk, og må vente enda ett år på å nå sitt mål.

På tross av att de leverte en knall sterk sesong, 17 seire og 4 uavgjort, på 22 kamper, holdt det ikke. Med tap mot Bækkelaget i siste serierunde, var det istedet Bækkelaget som stakk av med kvalik plassen til eliteserien.

Nor-92 er igjen seriefavoritter til å vinne årets 1.divisjon, og nærmerste utfordrer er trolig Holmlia og Vålerenga, som fulgte på plassene bak Nor-92 sist sesong. Her har også Fredrikstad meldt seg på, etter att det ble klart att innebandylegenden Willy Fauskanger blir spillende trener.

Nor er ett meget godt organisert lag, og det beste laget både offensivt og defensivt, dersom man leser forrige sesongs tabell (Dersom man ser bort i fra BSK, som rykker opp.) I fjor ble det 212 mål, 88 baklengs og 125 + mål. Kun Bækkelaget var bedre, og ingen andre var i nærheten av slike siffre.

En trio som er verdt å følge med er Steffen Løvlund, Simen Bendiksen og Kristian Becher. Disse tre sto alene for 93 av Nors 212 mål, og bør helt klart passes ekstra godt på. Steffen Løvlund er trolig lagets største stjerne. Han noterte seg for 37 mål og 63 poeng sist sesong. Totalt har det blitt 159 på 108 kamper i Nor drakta for 24 åringen. Han kan også skimte med 3 A-landslagskamper og 13 for U19.

Nor har også en meget god sisteskanse i Anders Fanuelsen. 28 år gamle “Fanu” har 130 kamper i Nor drakta og har også 2 kamper med flagget på brystet og 4 for U19.

Nor profil Steffen Løvlund i aksjon.
Bildet et lånt, og rettighetene eies av Drammens Tidene.

Vi i Brumunddal IBK gleder oss stort til kommende sesong, og håper mange vil komme å støtte oss i både opp, og nedturer.

Fullstendig serieoppsett vil bli lagt ut innen kort tid.