G15: Seier i siste spilleminutt.

Guttelaget kjempet til siste slutt – gevinsten ble årets andre seier!

H_Sørlie
Håkon Sørlie ble matchvinner med sin 6-5 scoring.

G15 – Brumunddal IBK – Raufoss IL 6-5 (1-2) (2-1) (3-2)

Gutta var mange i antall, så vi valgte å kjøre 2 fulle rekker og bytte spillere ved hver pause.

I første periode starter gutta på sedvanlig dala-stil. Første mål imot kommer etter 42 sekunder. Gutta kvikner til og utlikner etter 8 minutter da Harald Sønes setter ballen i mål, assistert av Håkon Sørlie. Gutta er litt stillestående, og Raufoss klarer ofte å komme på kontringer. Drøye minuttet før pause scorer Raufoss igjen, og vi går til pause liggende under 1-2.

Vi gjør noen bytter i pausa så alle skal få spille og for å få friske bein innpå mot kontringssterke raufoss-spillere. Vi skal bevege oss mer og være med spillbare!

3 minutter ut i perioden skyter Robin Evenstad fra midtbanen, og ballen finner veien til nettmaskene! Vi er like langt, og en flott start på perioden! Så bare 3 minutter etterpå, scorer Harald Sønes sitt andre for dagen, og Dala er i ledelsen for første gang i kampen! Vi drar på oss en 2-minutter for slag rett etter scoringa, og i overtallet klarer Raufoss å overliste Christoffer Ringli i mål. Det skjer ikke stort mer i resten av perioden. Gutta er fortsatt litt stillestående og det blir enkelt for Raufoss å forsvare seg. Vi går til pause med 3-3.

3. periode er bare 3 minutter gammel når raufoss igjen får ta ledelsen 3-4, men 20 sekunder senere skyter en av Westmo-gutta fra midtbanen og en Raufoss-spiller styrer den elegant opp i krysset til 4-4 med 8 minutter igjen å spille scorer Raufoss igjen og leder 4-5. Trener for dagen, Daniel Halvorsen, tar timeout for å samle gutta. Man bestemmer å toppe rekkene de siste minuttene for å krige om seieren. Dala utlikner med bare 3 minutter igjen å spille – igjen er det Robin Evenstad som scrorer et viktig mål! Og så – med ett minutt igjen på klokka – så scorer Håkon Sørlie også sitt andre for dagen og gir dala ledelsen 6-5! Raufoss tar timeout – og presser det de kan resten av kampen. Gutta derimot kriger knallhardt og går seirende ut av en skikkelig krigekamp!

Alle gutta skal ha honnør for å jobbe hardt i dag. Men vi må få på plass mer bevegelse i laget og mere passninger i tiden fremover for å bli enda bedre!

Neste kamp er allerede onsdag 25.11 borte mot Gjøvik – vi gleder oss og ønsker gutta lykke til!