nr. 22: Måltjuv signerer…

Vi har i lengre tid nå planlagt den kommende sesongen, og nå begynner bitene å falle på plass. Her kommer neste viktige brikke i lagbyggingen.

Jonas_1

A-laget har blitt ytterligere forsterket. Vi kan nå offentliggjøre att Lillehammers Jonas Castellanos vil tilslutte seg Brumunddals A-lag. Klubben har siden tidlig i sommer vært i samtaler med Jonas, og etter å ha trent litt med laget i sesongoppkjøringen, er en overgang nå klar.

Dermed får Coach Andersen enda ett strekt kort inn i stallen sin.

Jonas er en lynrask, liten teknikker, med godt skudd. Han kan spille både ving og senter. Dette er meget gunstig for laget som hadde få alternativer på senterrollen sist sesong, og som nå vil ha 4-5 gode alternativer i nettopp denne rollen.

Castellanos kom til Innlandet og Lillehammer IBK for to sesonger siden, for å studere på Høyskolen. Over to sesonger har han markert seg i 2.divisjon, og med 15 nettkjenninger sist sesong, var kun Elverums Nikolai Omdahl bedre. På to sesonger for LIBK står Jonas med sterke 47 mål og 68 poeng.
Jonas er opprinnelig Sveiva gutt, og som junior var han oppe på elite laget i 2008/09 sesongen. Den sesongen fikk han også to kamper for Norges U19. har tidligere spilt i Sveiva. Året etter spilte han junior, samt 1. divisjon og meldte over gang til Holmlia.

Jonas blir å se i drakt nr. 49.

Klubben er meget godt fornøyde med å få denne signeringen i havn, og ønsker Jonas velkommen til klubben.

I anledning overgangen, har brumunddalibk.no slått av en prat med Jonas.

Hvordan blir det å komme til Brumunddal?
Det blir veldig spennende å komme til Brumunddal! Garderobene i Fagerlundhallen er fine og dusjene er romslige, noe som er viktig for meg som tilbringer mye tid der etter trening. Det er også svært gode rammer rundt laget, som gjør at vi spillerne kan konsentrere oss om det som skjer på banen.

Hva kommer du til å bidra med?
-Latter i laget og kanskje til og med et par scoringer. Skal også tekke minst et skudd og gi Lien svømmeleksjoner på hver trening.

Hva er din styrke som spiller?
Smart og hurtig

Hva er ditt inntrykk av laget?
Bred stall og godt treningsoppmøte, som gjør at tempoet til enhver tid er høyt på treningene. Det er også en fin miks av unge spillere, som den evige junior Henrik Nordberg, og mer rutinerte spillere, som pave Brage XI.

Hvilken plassering kommer Brumunddal til å havne på i debuten i 1.div?
8. plass burde vi klare, men med et par baller som spretter vår vei kan vi klatre helt opp mot topp 5.

Brumunddal IBK takker for praten og ønsker Jonas og resten av laget lykke til med sesongen.

JOnas_3