J11: GJERDRUMHALLEN

Serierunde 4.

Gjerdrumhallen 14.januar.

En snau uke etter ankomst fra Gothia var jentene igjen klare for nye dyster på innebandybanen. Tilbake til 2/3-bane og juniormål skulle vise seg å være litt uvant igjen faktisk.

Vi blir enige i garderoben før første match om at vi skal prøve å gjenskape den høye intensiteten vi tidvis hadde i Sverige med høyt press og tørre å stå høyere med backene våre. Kortere avstander bør absolutt gjøre det lettere å holde kortere avstander i lagleddene.

1.kamp står Gjerdrum/Frogner på motsatt banehalvdel. Vi går ut i høyt tempo med tre løperrekker og 5 rullerende backer. Vi skaper masse trykk og sjanser, men hjemmelagets målvakt stenger tidvis buret med solide prestasjoner. Vi klarer allikevel å holde trykket godt oppe i nesten samfulle 2×15 minutter og vinner vel til slutt 3-1 (jeg er litt usikker da en skade førte til fravær på benken en lengre periode).

2.kamp for dagen venter Nittedal på motsatt halvdel. Vi skaper nok en gang mange sjanser men også Nittedal skulle vise seg å ha trent mye målvaktsspill siden sist. Vi slipper nok en gang til fint lite foran eget bur, men litt slapt forsvarsspill ved tre anledninger gjør at Nittedal leder 3-1 ved halvspilt. Trenerteamet er generelt godt fornøyd så vi blir egentlig bare enige om å kjøre på videre. Vi trykker skikkelig til og jeg tror ikke ballen er nevneverdig mange sekundene på vår banehalvdel i 2.periode. Bølge etter bølge skyller over Nittedal og vi klarer til slutt å få hull på byllen. Ikke en, men to ganger før sluttsignalet lyder. 3-3 i en periodevis jevnspilt match som jeg synes vi tar mer og mer eierskap over.

Kort oppsummert er jeg utrolig imponert over backene våre denne dagen som virkelig står etter, bryter baller på perfekte tidspunkt og ikke minst løsner flere skudd fra backposisjon (virkelig noe å bygge videre på). Jentene offensivt jobber jevnt og trutt og skaper masse sjanser. Så får vi trene i uke fremover på å sette flere baller i nota og ikke på målvakt 😊

Neste stoppe det er Rotneshallen 12.februar!

– Følg oss også gjerne på Instragram for mer dagsferske nyheter og innslag fra både treninger og kamper (brumunddal_ibk_j11).