Herre: Brumunddal IBK – Elverum IBK 5-2 (3-0)(2-1)(0-1)

Kampen om sølvet ble trolig avgjort i første perioden torsdag kveld, da Elverum ble sendt hjem med 5-2 i bagasjen.

Overbevisende seier mot Elverum

Magnus Maller viste vei i den viktige toppkampen mot Elverum torsdag. Allerede etter 2.53 satte han inn det beroligende, viktige første målet. God pasning fra Lars Bakkerud inn mellom Elverum-backene ble styrt flott inn.

Fem minutter senere jobbet Stian tilbake ballen i rundvant, Maller fikk den servert, vendte opp og ut i banen og skjøt knallhardt opp i lengste hjørnet.

Etter 12.28 fikk Richard Alfstad ballen opp langs vantet fra Christian Andersen. Skudd nesten direkte overrasket gjestenes målvakt ved første stolpe og dermed sto det 3-0 til første pause.

Vi dominerte stort i den første perioden takket være tålmodig spill, gode pasninger og bra aggressivitet.

I 2. periode var vi ikke like flinke til å spille hverandre gode og vente på den rette sjansen, men slo litt flere baller opp og forsøkte skudd uten å ha noen foran mål.Etter 29 minutter trengte vi imidlertid ingen foran mål da Richard skjøt «knallhardt» fra midtlinja og økte ledelsen til 4-0.

Elverum reduserte fem sekunder etter at vi hadde jobbet oss gjennom et undertall med god innsats. Vi vant ballen et par ganger og kontret fram et par sjanser. Elverums mål var stort sett flaks.

Flaks var ikke målet til Magnus Maller etter 35 minutter. Kjell Gunnar Opseth slo en lang ball opp, og Maller satte den inn på halvvolley etter en sprett foran målområde. Dermed ledet vi 5-1 etter to perioder.

Elverum vant den siste perioden 1-0 og var mer med i kampen i jakten på reduseringer. vi ble i perioder litt presset, men Morten Lien hadde flere gode redninger i kampen, og mot høyt press var blant annet Sindre Pedersen og Lars Bakkerud gode og rolige og lot seg ikke stresse.

Elverum reduserte på en fin zorro-scoring ved Nikolai Omdahl midtveis i omgangen, men flere mål ble det ikke.

Etter mange kamper der det har vært litt krig mot Elverum, vil vi berømme laget etter kampen torsdag, som hadde noen tøffe episoder, men som var veldig fair.

Takk også til gode dommere som holdt ei myndig linje kampen gjennom.

Husk spillermøte mandag klokka 19.45 før trening! Møt opp i god tid!

Kampfakta

1 02.53 1-0 Magnus Maller – Lars J. Bakkerud 5-5

1 08.03 2-0 Magnus Maller – Stian Granseth 5-5

1 12.28 3-0 Richard Alfstad – Christian Andersen 5-5

2 29.13 4-0 Richard Alfstad – Christian Andersen 5-5

2 29.52 Utv. Kjell Gunnar Opseth Hardt spill 2

2 31.57 4-1 Nikolai Omdahl – Jørn Ottosen 5-5

2 35.10 5-1 Magnus Maller – Kjell Gunnar Opseth 5-5

2 36.44 Utv. Elverum Dytt 2

2 37.29 Utv. Kjell Gunnar Opseth Hardt spill 2

3 50.29 5-2 Håvard N. Olsen Erik Amundsen 5-5

Utvisninger:

Brumunddal 2×2 min., Elverum 1×2 min.

Dommere: Jon Vegard Grøvli, Jonas Castellanos

Laget:

Målvakt: Morten Lien

Sort rekke: Brage Holmstrøm, Richard Alfstad (2+0), Espen Helgeson – Tom Richard Hovde, Christian Andersen (0+2).

Rød rekke: Magnus Maller (3+0), Kjell Gunnar Opseth (0+1), Stian Granseth (0+1) – Sindre Pedersen, Lars Bakkerud (0+1).

Spilte også: Marius Eriksen, Martin K. Bjørke, Henning Rugsveen.