H2: Gjøvik ble ett nummer for store.

Andrelaget hadde god los på gjeddene søndag, men i siste perioden sa gjeddene takk for seg.

Unge Eirk Torp Gustavsen hadde nok en god kamp mellom stengene mot Gjøvik.

2.div herre:Brumunddal IBK 2 – Gjøvik IBK 1-6 (0-1, 1-1, 0-4)

Vårt andrelag fikk besøk av Gjøvik denne søndagen. En kamp som var utrolig jevn veldig lenge – men lufta gikk ut av laget til slutt.

1. periode

En periode Gjøvik vinner 0-1. Men vi har mange sjanser! Vårt lag spiller tidvis veldig bra og kommer til sjanse på sjanse. Gjøvik gjør det samme, Men gode keepere i begge ender sørger for at det ikke blir flere mål. Eneste målet denne perioden er det Gjøvik som står for – og det er Simen Sagstuen som får vende bak mål og putte den kjøkkenveien.

1. periode

Denne perioden er det massevis av sjanser begge veier. Vi utlikner først ved det som må være kampens beste lagmål. Klikk-klakk i lengderetning ender opp hos Christian Andersen som serverer til Jonas Skåden som setter den iskaldt på blank kasse. Et nydelig mål! Gjøvik får deretter mål på straffe da Edmunds hindrer en Gjøvik-spiller alene igjennom. Jostein Kvikstad drar av Eirik i mål og setter 1-2.

1. periode

Denne perioden blir litt mørk for Dala. Det sviktes mye defensivt, og Gjøvik får noen enkle mål. Vi er litt for ofte på halvdistanse, ballwatching og vips – så sitter den i nota. Gjøvik vinner perioden 0-4, og kampen 1-6.

Denne kampen var meget bra i 42 minutter, så mister vi litt kontroll. Vi er ikke effektive nok, og med mange sjanser de første to periodene burde vi score mer. Spesielt ønsker man nok at kvotespillerene våre skal gi oss litt mer i andre enden, men de har ikke helt dagen i den siste delen av angrepet – som jo er det viktigste.

Dagens beste spillere for dala er Eirik T. Gustavsen i mål, og Jonas Skåden offensivt. Gutta viser en enorm utvikling og er bunnsolide i begge ender. Eirik holder oss inne i kampen når vi ikke klarer å omsette offensivt, mens Jonas skaper farligheter og rom hele tiden. Jonas trives godt mot backene på Elverum som tidvis sliter litt med hvor rask han er – men en god keeper i Gjøvikburet stopper mye.

2 kamper igjen før juleferie. 28. november og 9. desember, begge borte mot henholdsvis Lillehammer og Ajer.