H2: Dala slo godt fra seg i første gjennomkjøring.

Onsdag kveld reiste stolte riddere til Gjøvik for å teste fiskelykken. I løpet av dagen ble det samlet ni tapre riddere, samt Hans Iver i kassa. På tross av en redningsprosent på 50% og to klassiske tabber, reiste vi hjem med en komfortabel seier.

1702hansi1
Hansi som tilvanlig er en målfarlig forward, voktet buret mot Gjøvik onsdag kveld.

Tunge bein er gjennomgående de første 20 minuttene. Gjøvik tar ledelsen 1-0 etter noe passivt forsvarsspill. Ballen havner bak vår gode keeper og en Gjøvik spiller får pirket ballen i mål. Etter dette våkner dala gutta. Gang på gang setter vi Gjøvik under press. Vi flytter ball (om da noe seint) og finneråpninger. Etter første periode har vi snudd matchen og leder 4-1.
I pausa blir vi enige om at ballen og beina må gå mye fortere. Vi må jobbe i rundvant og ha motsatte bevegelser.

2.periode blir noe lik den første. Vi styrer spillet, og spiller rundt Gjøvik til tider. Mange gode mål blir scoret, og det kunne strengt tatt blitt en god del flere. Vi vinner også denne perioden med 4-1 (resultat etter 2.periode 2-8). Vi tar nok en gang opp tråden om fart i kula og bevegelse i beina.

3.periode åpner med en rask Gjøvik redusering, men gutta lar seg ikke nevneverdig stresse av å kun lede med 5 kasser. Vi begynner virkelig å kjøre over et h slitent Gjøvik lag. Når vi i tillegg til slitne Gjøvik bein virkelig begynner å spille og jobbe for hverandre blir nivåforskjellen tydelig. Vi spiller opp, rundt igjennom, foran mål og inn i mål. Stort sett hele laget tegner seg på scoringstavla, og vi gir oss ikke før det står 3- 16 på tavla. En veldig god gjennomføring, men vi må heve oss mange hakk når vi skal opp mot seriefavoritt Lillehammer f.eks.

Positivt at våre nye internasjonale spillere uten alt for lang fartstid setter sitt preg på kampen. Edmund løser backrollen veldig godt og er meget offensiv i in tankegang. Girts spiller også en meget god kamp og er sammen med Sindre veldig trygge i de bakre rekker. Hele laget jobber godt og det er betryggende å se at Dala 2 faktisk kan og evner å punktere matcher! Velger å ikke dele ut stjerner og ridderhjelmer, men gir ros til hele laget som tidvis spiller bra innebandy. Ekstra pluss til en sporty Hans Iver som etter en trening spiller seg til en gjeve plassen bak solide backer.