H2 – Andrelaget delte nok engang poengene.

B-laget var på jakt etter sesongens første topoenger onsdag. Noe ett mannsterkt Lillehammer lag og en «Mags» i form satte en brå stopper for.

Eike (bak til høyre) puttet 3 mot Lillehammer

Onsdag reiste B-laget nordover for å måle krefter med Lillehammer IBK. En kveld med forspilte sjanser, dårlig forsvars jobbing, og dommere som virket å ha lagt oss for hat, førte til att det «bare» ble ett poeng i det gamle OL-anlegget.

Vertene møtte også opp mannsterke, noe som er meget gledelig da det lenge har gått rykter om att de ikke ville klare å mønstre lag til årets sesong.

Brumunddal IBK stilte med følgende lag:

Målvakt: Morten Lien

Back par: Tom Richard Hovde (0+1), Martin Korpberget Bjørke og Jan Raymond Mikkelsen (0+1) – Sindre Pedersen

1. rekke Fredrik Nordhagen (0+1) –Bjørnar Eike (3+0)  – Daniel Halvorsen (0+1)

2. rekke Geir Olav Bratberg (2+1) – Stian Granseth (0+1) –Jonas Castellanos (2+0)

Spilte også: Renars Goldmanis (inn i andre for Mikkelsen)

Brumunddal startet godt mot LIBK

1. periode
(2-4)

Det er bare spilt 2 minutter når Lillehammer får lov til å gå opp i 1-0. Magnar ”Mags” Johansen står med kula bakmål – trekker ut mot rundvant og sender den 45 grader ut. Kula spretter vi et par Brumunddal-køller før den finner veien til Andreas Høgh som slår inn 1-0. Vi var vel strengt tatt forberedt på ”spillsystemet” som ventet – men tilfeldighetene ville ha det til at kula skulle komme frem. Det tok hedigvis kun et drøyt minutt før Geir Olav Brattberg fant nettmaskene og utliknet til 1-1.  Det bølger litt frem og tilbake etter denne scoringa, men etter 12:50 spilte minutter så finner Jonas Castellanos nettmaskene for dala, og vi har snudd kampen – assistert av Geir Olav Brattberg. Drøye minuttet senere er det ny dala-scoring. Bjørnar Eike får kula av Tom Richard Hovde og ekspederer den i mål. 2 og et halvt minutt før pause reduserer Lillehammer, men Jonas Castellanos føler for en 2 måls ledelse før pause, og sikrer det 2 minutter før pausesignalet går. Vi går til Pause med en 4-2 ledelse.

Halvorsen setter inn sin første kasse for Dala, på 6 år. (Tilkjent Eike)

2.periode
(2-2)

I pausa snakker vi om å skjerpe presset, dobble på motstander og skjerme for 45-graders passningene. Vi gjør en endring – Renars Goldmanis kommer inn for Jan Raymond Mikkelsen.

Det tar bare et minutt av andre periode før KB drar på seg en 2 minutter av det noe tvilsomme slaget. Vi rir av utvisningens første minutt, men da får ”Mags” kula og på det som har blitt tradisjonellt vis sender kula opp i krysset til redusering 3-4. Det skal sies att vi ikke får ett riktig tildelt innslag 5 sekunder før målet. 3 minutter senere fortsetter en down-periode med at samme person får utlikne for Lillehammer. 4-4.

Etter et lite minutt går Brumunddal igjen opp i ledelsen. Fredrik Norhagen spiller kula til Daniel Halvorsen som tar et par skritt og sender kula på mål. Målet blir kredittert Bjørnar Eike som får den på innsatsen i kriginga forran mål (til undertegnedes frustrasjon). Det viktigste er dog at Dala igjen er i ledelsen! Det går nå hele 8 minutter før det skjer noe mer som er verdt å nevne. Geir Olav Brattberg scorer sitt andre for dagen med et flott dragskudd, assistert av Stian Granseth. 4-6 og vi begynner å føle at dette skal kunne gå veien igjen. Vi går til pause med denne ledelsen. Vi gjør ingen endringer i pausen, annet enn å forsøke å gå over til 2-1-2 for å kunne legge høyere press på backene til motstanderen

Lien voktet buret mot Lillehammer onsdag.

3. periode
(3-1)

3 minutter ut i siste periode får Lillehammer redusere til 5-6. Her står Brumunddal å ser på ballen mens en lillehammer-spiller får stå på blank kasse og pirke inn 5-6. Et par minutter senere får ”coach” Daniel Halvorsen en 2-minutter for protest. Kommentaren ”idioti” om en lillehammerspillers behov for å plante skuldra i brystkassa på Halvorsen  var tydeligvis å protestere på dommeren. I undertall slipper Dala inn et mål til, og stillingen er 6-6. Med 9 minutter igjen på klokka klarer Lillehammer å ta tilbake ledelsen de mistet i 1. Periode – og dala må nå virkelig jobbe skal det bli poeng.2 minutter etter klarer dala å utlikne igjen. Bjørnar Eike putter sitt ”Hat-trick” assistert av Fredrik Nordhagen. Det er en stillingskrig de siste minuttene, og 34 sekunder før slutt skjer det noe som i utgangspunktet skal gi dala en siste mulighet til å ta alle poengene. Lillerhammer lager sandwich av Brumunddals Tom Richard Hovde, og får 2 minutter. I tiden etter dette får vår egen Geir Olav Brattberg 2 minutter for å bli slått (ja du leser riktig – BLI slått).  Brumunddal velger å ta timeout for å samle troppene til en siste innsats i 4 mot 4. Så kommer virkelig en fantastisk dommeravgjørelse. Kampen skal blåses i gang igjen – og det gis frislag TIL Lillehammer IBK. Så for å spole tilbake og oppsummere: frislag til brumunddal med 2 minutters utvisning til Lillehammer -> Timeout Brumunddal -> frislag til Lillehammer.
Vi setter pris på att dommerduoen bekjenner feil på denne avgjørelsen etter kampen, men det hjelper oss så lite.

Og da blir det som det blir. Magnar Johansen bruker sine 110 kilo (ref: mags selv) til å skjerme ballen i rundvant de siste 30 og det ebber ut til uavgjort, 7-7.

Kampen sett under ett så er det et rettferdig resultat. Vi klarer å få ledelsen vi trenger, men da begynner vi å stresse og gjøre feil – også er Lillehammer inne i kampen igjen. Det er litt dejavu fra Elverumkampen. Vi tillater igjen motstanderen å vinne krigen forran vår egen målvakt, og vi stresser til tider i angrep

Følgende stjerner deles ut etter kampen:

3 stjerner: Bjørnar Eike

2 stjerner: Geir Olav Brattberg