H1: Serielederen vant enkelt søndag.

Brumunddal fikk det som ventet tøft mot den suverene serielederen, Bækkelaget.

bsk
Lars Christian Holm og Brumunddal fikk det tøft mot BSK søndag. (Foto: Petter Sand)

1.div øst: Brumunddal IBK – Bækkelaget SK 2-12 (1-5, 0-6, 1-1)

Brumunddal stilte til kamp mot den soleklare serielederen hjemme i Fagerlundhallen. Etter å ha tapt 17-2 i serieåpningen borte mot samme lag skulle man gjøre alt for å få et bedre resultat i denne kampen. Med 9 mann, en junior og keeper skulle man prøve så godt man kunne.

Første periode: (1-5)

Første periode i gang og Bækkelaget tar tidlig tak i kampen. De setter 2 mål i de første 5 minuttene av kampen – begge av typene pasning på løp i slott og pang.  Etter starten kommer vi mere med og får ha ballen en god del, og 13:42 ut får vi en redusering da Brage Holmstrøm får kriget inn ballen, assistert av Magnus Johansen. Bækkelaget går opp i 1-3 drøye 2 minutter senere. Så skjer det som alltid skjer – vi får straffe mot oss. En mot en så går Daniel Halvorsen i dala-buret seirende ut. Bækkelaget får da overtall og omsetter dette i mål – skudd på keeper som redder men det er en gulkledd Oslo-gutt som går vinnende ut av returduellen. Vi får en ny 2-minutter rette etter og igjen omsettes det i mål. Bækkelaget har ledelsen 1-5 til pause.

Andre periode: (0-6)

Ikke mye å skrive om – vi slipper inn 6 mål og scorer ingen – og 5 av dem er individuelle feil. 2 selvmål, 2 kontra, 1 indianer og en hawaii. Slikt blir man knallhardt straffet for. Vi slipper ikke inn mål i etablert forsvar – det tar vi med oss!

Tredje periode: (1-1)

Vi bestemte oss for å få et godt resultat i siste periode. La om litt defensivt og skulle virkelig vise hva vi er laget av.

Bækkelaget får et tidlig mål i perioden, et knallhardt skudd fra siden som går i bortre kryss – men her fra og ut bestemte Halvorsen seg for å stenge buret totalt. Vi har en helt annen glød denne perioden og jobber bra. Vi får sjanser og vi omsetter også en i mål da Brage igjen er frempå i «krig» foran motstanders mål og går seirende ut. Etter dette er vi offensive og prøver å skape litt fremover, men får da en del kontra og sjanser imot. Her er vi flinke til å blokkere, samtidig som Halvorsen har en god periode. Siste periode ender 1-1 og kampen ender 2-12.

Vi tar med oss en flott siste periode og det at vi knapt slipper inn når vi er i etablert forsvar. Vi møter et lag som er knallbra og som rett og slett er så mye bedre enn oss. Vi skal også huske på at trenden er positiv for laget vårt med mye bra resultater den siste måneden, og at dette også er bedre enn første kampen mot samme lag.

Nå er det juleferie – ikke kamp før langt uti januar for A-laget. Vi ønsker alle som følger oss en riktig god jul, og et godt nyttår. Takk for all støtte så langt!