H1: Før kampen – Lillehammer – Brumunddal

Onsdag gjester A-laget Lillehammer i Kristins hall. Les deg opp på oppgjøret her.

neste kamp 04112015 copy

Brumunddals A-lag for herrer fikk den best mulige starten på sesongen da gjeddene fra Gjøvik tidlig bet på kroken, og regelrett ble rundtspilt før de fikk smake «kleppen» i tredje periode.

Vi er stolte av at flere tilskuere sa det så ut som om vi spilte med enn mann mer på banen, og med et spøkefullt glimt i øyet har vi lov til å si: «De skal ha for at de prøvde»

I det vi går inn i november, nærmere bestem 4. november, nullstiller vi og setter kurset mot OL-byen Lillehammer for å gjeste Lillehammer i årets første bortekamp. Det knallharde dekket i Kristins Hall fra 1988 er klart for tunge riddere som vil gjøre alt for tre nye poeng.

Hjemmelaget på sin side har hatt en svært tung start på sesongen. Tre kamper spilt, og tre kamper tapt er fasit, men laget som i år består av svært mange unge utøvere biter godt i fra seg, og var nær poeng mot Elverum på hjemmebane etter et knepent 9-11 tap.

Lillehammer IBK er synonymt med legenden Magnar Johansen. Kruttønna med lenger fartstid i norsk innebandy enn de fleste er lagets desidert viktigste spiller, og er fremdeles lite nådig hvis han slipper til. Hans evne til å gjøre sine unge lagkamerater gode er uvurderlig, og det er en sann glede å melde at nummer 10 fremdeles er med for fullt.

To andre ringrever som har tatt på seg drakta igjen er Kevin Richardsen og Jon Vegard Grønli. Duoen bringer mye rutine inn i troppen og spirer som Marcus Mæhlum og Petter Moen Hagen kombinerer godt med de drevne karene. For ikke å glemme zorro-spesialisten Morten Larsen da. Får vi se han 4. november? Time, will, show!

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA
Lillehammers Magnar Johansen i kjent driv
foto: Lillehammeribk.no

Magnar Johansen sier dette om møtet med Brumunddal:

«Vi møter det for tiden beste laget i 2. divisjon Innlandet. Vi har tre tap av tre mulige denne sesongen, og de færreste tror vel at vi skal snu mot dem, men det er alltid et men. Heldigvis er det slik at de har alt å tape, mens vi har alt å vinne. Jeg håper vi klarer å henge brukbart med, og at vi kan komme ut med noe positivt.»

Brumunddals hovedtrener fikk god respons på treningsarbeidet gjennom sommeren og høsten i seriepremieren mot Gjøvik, og sjelden har han vel hatt et større luksusproblem når han skal ta ut sine to rekker som skal oppover til Lillehammer.

I buret vil ganske sikkert Bjørn Atle Torstensen finne sin plass til denne matchen. Sisteskansen hadde en meget god dag på jobben mot Gjøvik, og hadde full kontroll gjennom hele matchen sammen med et lag som var svært solide bakover. Også Christian Andersen, som leverte en av sine beste kamper på lag tid, er jeg temmelig sikker på at vil bli å finne på laget selv om Cato Ødegård igjen er disponibel etter en mindre vellykket tur som supporter til taterbyen Manchester forrige helg.

Skal jeg være ærlig vil det i grunn overraske meg om Halvorsen endrer på noe som helst så lenge alle som var med mot Gjøvik er tilgjengelige for onsdagens kamp. Profiler som Brage Holmstrøm, Daniel Bråthen og Richard Alfstad var alle meget gode, men etter mitt syn var nyervervelsen Lasse Holm «matchens lirare» med svært friskt og kreativt spill. Det blir spennende å følge med på hva han kan tilføye laget i tiden fremover.

lasse
«Lasse viste gode takter mot Gjøvik sist» Foto:Hovde

Daniel Halvorsen sier følgende foran møtet med Lillehammer:

«Vi kom godt i gang med sesongen mot Gjøvik, og skal ta opplevelsen og de gode erfaringene derfra med oss inn i kampen mot Lillehammer. Brumunddal drar med ett mål for øyet, – nemlig seier!
Jeg forventer en tøff kamp mot et revansjesugent hjemmelag, men vet samtidig at gutta mine er heltente på å vise at vi er en del nummer for store for Lillehammer også.»

Brumunddalibk.no ønsker våre a-lags herrer en god match mot Lillehammer og oppfordrer alle som har muligheten til å bli medpå turen til å gjøre nettopp dette. Kampen starter klokken 20.00, stedet er som nevnt Kristins Hall, og målet er en ny trepoenger.

Fyldig referat kommer selvfølgelig på våre nettsider kort tid etter kampen