D1: Dybvik matchvinner med sen scoring.

Damelaget tok 3 nye poeng tirsdag, da Nes ble beseiret på egen parkett.

Maren
Maren Dybvik ble matcvinner da hu satte inn Dalas andre scoring.

2.div dame: Nes IBK – Brumunddal IBK 1-2 (1-1)(0-0)(0-1)

Første periode var preget av stress og kaos. Ingen sa et ord og det var tydelig at Brumunddal hadde vanskeligheter med å håndtere Nes sitt offensive spill. Tross dette puttet Karoline Amb det første målet og kampen om seier var i gang. Gleden ble kortvarig da Malle hoppet opp og headet ballen oppe ved målgården til Nes. Dette ble en to-minutter og Brumunddal prøvde å holde stand med fire spillere tett i en boks. Boksen lakk og Nes utlignet til 1-1. Brumunddal var igjen fulltallige og fortsatt ut omgangen i et salig kaos.

I pausen mot andre periode tok kaptein Heidi Haugen Krogsveen et alvorsord med laget sitt og la ned regler for bytte og strategi. Dette må ha fungert for laget spilte veldig mye bedre i andre periode. Laget skulle trekke seg mer offensivt for å presse Nes litt tilbake. Dette skapte mer ro og struktur i laget. Det var mange sjanser men ballen ville ikke inn i Nes sitt mål. Lykkelig var det da at vi samtidig klarte å tette igjen bak.

Siste pause, og laget la strategi for å dra seieren i land. Det ble bestemt at dersom første halvdel av siste periode forble målløs skulle laget toppes og gå sterkt ut offensivt. Vi skulle vinne. Silje Haraldsen dro fram selvinnsikten og ba om å få bytte med de som sto over siden hun ikke hadde kondis (men det kommer seg!!) til å spille så offensivt som vi planla å gjøre. De siste 10 minuttene foregikk stort sett på Nes sin halvdel av banen. Det stod om sekunder da Brumunddal fikk frislag nært målet til Nes. Ballen ville ikke i mål tross gjentatte forsøk helt til Maren Dybvik fikk ballen og endelig satt den i mål da klokka for tredje periode viste 19.58. Det ble stor jubel og seieren var, etter en nervepirrende omgang, endelig vår!

Og slik summerte Malle (Mari Helen Bratberg) tirsdagskvelden: «…utrolig god innsats av samtlige idag. Vi har jammen blitt løpssterke vi også. Eva har noen skikkelig viktige redninger idag. Forsvaret fikk litt å bryne seg på siden Nes presset såpass høyt, men kun ett baklengs og d kom i undertall! Bra!! Morsomt å sjå de tidligere backene Dæhlin og Karoline og den innsatsen de legger ned. Vi skaper mange sjanser, både på skudd og …spill. Begge måla kom da vi har spiller på keeper så det må vi bli flinkere til!!

Vinnerskalla Silje som sjøl sier hu itte har kondis til d siste kjøret i siste periode og bytter seg av! Mange fortjener skryt, men dette var en skikkelig lagseier. Blir nok mere å skryte av senere👍🏼😊

Vi beholdt humøret og sammen vant vi kampen. Rått av Maren som pressa inn d siste målet!
Vi takker Nes for kampen.