H1: BOGSVEEN OG DALA LEKTE SEG TIL SEIER.

Hat-trick! Marius Bogsveen har kommet som et friskt, ungt pust, til Brumunddal i år. Etter seks kamper har Brumunddølen 10 nettkjenninger.

2. Div Herre: Gjøvik IBK – Brumunddal IBK 3-10 (0-3)(2-3)(1-4)

Onsdag var det duket for nok et Mjøsderby mellom Gjøvik og Brumunddal. Sist dala endret Campus Arena, gikk de på real smell og tapte 19-2.

Etter en meget oppløftende 9-3 seier over Ajer IBK forrige uke – var A-lagets igjen på jakt etter revansj. Dala dro fulltallig til Gjøvik og hadde ambisjonene klare – En stor, feit seier.

1.periode (0-3)

Dala går tidlig ut i press og skaper med det gode sjanser fra start i kampen. Etter 03:59 sitter den første kassa for dagen. Som mot Ajer var det Christian Andersen som setter kampens første nettkjenning, assistert av Kjell Gunnar Opseth.

Tre minutter senere legger Lars Bakkerud på til 2-0 for dala. Bakkerud er for en gangs skyld i offensiv sone, nærmere bestemt på bakre stolpe – og får en god pasning fra Martin K. Bjørke. Jobben er enkel, dermed økes ledelsen med to mål. Like før puase er ringreven Richard Alfstad frempå og sørger for en fin 3-0 ledelse til pause. Assistert av Stian Granseth.

2.periode  (2-3)

Andre periode er litt jevnere enn den første – hvertfall i målprotokollen. Brumunddal har mesteparten av spillet – men skal tidvis gjør det litt «fancy», samt at laget har litt marginer mot seg. Gjøvik åpner målkontoen sin for dagen på det som må regnes som ei lita tabbe av keeper Daniel Halvorsen. Et skudd fra åpen sone dupper og skrur, og går under en ventende hånd på Halvorsen. Det viste seg også ellers i kampen at Halvorsen ble litt tatt på senga av skuddene til Gjøvik – da underlaget gir en enorm skru på ballen. Mange unødvendige returer som heldigvis en dala-spiller er først på og rydder unna.

Dala får etter denne scoringen greit overtak og scorer to raske i midtveis i perioden. Marius Bogsveen setter et knallhardt skudd i mål på en tversover fra Christian Andersen – og Geir Olav Bratberg øker til 2-5. Gjøvik får en redusering et par minutter etter 2-5 til dala. Lars Christian Holm (som ble bra tatt hånd om gjennom nesten hele sjansen av Dala’s backer) kommer til en sjelden mulighet – zorrer seg bak mål og legger 45 ut på Jan Tomas Bakke på løp. Han setter ballen lavt til side for Halvorsen i målet. Dala får dog også denne perioden den siste scoringen – Maruis Bogsveen setter inn sitt ande for kvelden på 2-6 etter pasning fra Brage Holmstrøm.

3.periode  (1-4)

Siste periode handler stort sett om Dala – og hæpping. De første åtte minuttene skal alt være fancy, fint og flott med alt for mange pasninger før man skal sette ballen i nota. Først etter snaue ni minutter skal det bli mål, da Martin K. Bjørke øker ledelsen til 2-7 for dala på et skudd fra skrå vinkel. Geir Olav Bratberg assisterer. Tre minutter senere får Richard Alfstad sitt andre for dagen og øker til 2-8, før Brage Holmstrøm får sette inn 2-9 på pasning fra Daniel Bråthen.

45 sekunder før slutt får Gjøvik en redusering til 3-9 da Lars Christian Holm får zorre inn et mål fra frislag. Her tenkte vel hele Dala-laget at man bare ville ha ett mål til for å få 2-sifra – og 15 sekunder før slutt får man ønsket oppfylt da Marius Bogsveen fullfører hat-tricket sitt etter pasning fra Daniel Bråthen.

En solid kamp av A-laget også denne dagen, som virkelig har funnet flyten i det nye året. Etter to kamper er fasit 19-6 målforskjellen. Laget er solid defensivt – og spesielt i dag ville det nok vært et par mål mindre med en Halvorsen i topp-slag. Men det spiller ingen rolle – for laget vinner på en overbevisende måte – og alle reiste hjem mette og blide etter en solid porsjon gjeddekaker.

Les her…

Målvakt: Daniel Halvorsen
1.Rekke: Daniel Bråthen (0+2), Brage Holmstrøm (1+1), Marius Bogsveen (3+0), Christian Andersen (1+1), Kjell Gunnar Opseth (0+1).
2.Rekke: Geir Olav Bratberg (1+1), Richard Alfstad (2+0), Martin Korpberget Bjørke (1+1), Stian Granseth (0+1), Lars Johan Bakkerud (1+1).
Spilte også: Oskar Gaalaas

1.rekka