Før kampen: Elverum IBK – Brumunddal IBK

Tirsdag 20. november er det igjen duket for ett tøft oppgjør. Da reiser A-laget ti Elverum for å måle krefter med skogvokterne for andre gang denne sesongen.

2. DIVISJON HERRER
elverum-logo versus brumunddal-ibk-logo
ELVERUM IBK   BRUMUNDDAL IBK

Tirsdag 20. november kl. 18.00
Elverumshallen

Førstkommende tirsdag spiller Brumunddal sin andre bortekamp for sesongen, og det andre av fire møter mot Elverum. Brumunddal har hatt en forrykende start på sesongen, og er ute etter sin femte seier på seks forsøk. I forrige kamp gjestet Lillehammer Fagerlundhallen. Her gikk Brumunddølene på sitt første poengtap for sesongen, da de spilte 6-6 i ett tett og forrykende oppgjør.

Brumunddal har i de siste oppgjørene hatt ett godt tak på Elverum, og spesiellt i Elverumshallen. Men skal det blir seier på tirsdag, må laget heve seg fra forrige oppgjør og levere tre perioder på toppnivå. Etter en noe tung start, har Elverum spilt seg veldig opp i de to siste kampene, med seier over Lillehammer og knepent to målstap for den snublende giganten Ajer.

Brumunddals stall virker å være inntakt til møtet tirsdag. Laget er skadefritt, og Mangus Maller er trolig tilbake i troppen igjen (var ikke med mot LIBK sist).

TABELL 2.div herre 2012/2013 (Ajour pr.14/11/2012)
    K S U T P H B GF GA +/-   Streak
1 Brumunddal IBK 4 3 1 0 7 2-1-0 1-0-0 23 17 6   Uavgjort 1
2 Lillehammer IBK 5 2 1 2 5 1-0-2 1-1-0 34 25 9   Uavgjort 1
3 Ajer IBK 4 1 0 2 2 0-0-0 1-0-2 17 18 -1   Vunnet 1
4 Elverum IBK 4 1 0 3 2 0-0-2 1-0-1 22 36 -14   Tapt 1
K=Kamper, S=Seier, U=Uavgjort, T=Tap, P=Poeng, H=Hjemme, B=Borte.

Slik gikk det sist:
Brumunddal tok tidlig kommando, og da de ledet 4-1 midtveis, så det ut som om dette skulle gå veien for hjemmelaget. Men få har samme steier vilje som Elverum, som kjempet seg tilbake i kampen og utlignet til 4-4 før lagene går til den siste pausen. Men Brumunddal er laget å slå om dagen, og hjemmelaget hevet seg veldig i siste periode, og spesielt de siste åtte minuttene. Med mål fra fire forskjellige, vinner Dala tilslutt 8-5, i en kamp som ble langt mer spennende enn hva starten skulle tilsi.